2011-06-11, 21:56
Medlem
tuffkatts avatar
Har ett litet problem. Har en Macbook Pro med senaste versionen av Skype. Enligt vad folk säger har jag väldigt hög mic-volym, och jag har försökt sänka den men hittar verkligen ingenstans hur jag ska göra det. På tidigare datorer har det alltid, enkelt, funnits en liten mätare som man bara kan dra fram och tillbaka men här hittar jag inget sånt. Så om någon vet så skulle ni kunna beskriva hur man ska göra.

Tack på förhand!

/tuffkatt
Citera
2011-06-11, 22:01
Medlem
Snöjs avatar
Systeminställningar -> Ljud -> Ljud in -> Välj din mikrofon i listan -> Dra ner reglaget för "Volym in"
Citera
2011-06-11, 22:16
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Systeminställningar -> Ljud -> Ljud in -> Välj din mikrofon i listan -> Dra ner reglaget för "Volym in"

För mig står allt på engelska, men jag antar att det är Skype - Preferences. Då kommer jag till en meny där man kan klicka på Audio/Video, och då kommer man till Microphone, Speakers, Ringing. Det finns inget reglage man kan dra ner?
Citera
2011-06-11, 22:17
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
För mig står allt på engelska, men jag antar att det är Skype - Preferences. Då kommer jag till en meny där man kan klicka på Audio/Video, och då kommer man till Microphone, Speakers, Ringing. Det finns inget reglage man kan dra ner?

Nix, systeminställningarna för systemet.
Citera
2011-06-11, 22:29
Medlem
tuffkatts avatar
Såja, fixade sig nu Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in