• 4
  • 5
2004-10-22, 22:25
Medlem
Ni som undrar vad Coca Cola har med julen att göra kan jag ju meddela att det var i en reklamfilm för Coca Cola som tomten såg för första gången ut som han gör idag.
Citera
2004-10-22, 22:45
Medlem
Carradines avatar
Sickna gnällspikar ni är allihopa!

Jag älskar cola och jag älskar julmust!
Dricker både och till julmat och allmänt under julen.
Dock tänker jag testa denna nya must om jag får tag på den dvs. för de stod något om att de tänkte lansera den i södra Sverige endast.

Vi får se, vi får se.
Citera
2004-10-23, 11:10
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingup
Tomten dricker snaps o inget annat...

Rent förtal! När tomten är bakfull behöver han precis som alla andra något läskande och då väljer han must.
Citera
2004-10-23, 12:20
Moderator
Evil Eds avatar
Trodde att Coca-Cola lärde sig förra gången. När jag jobbade på Coca-Cola för ett antal år sedan så hade vi en mycket trevlig kick off. Under denna så skulle en revolutionerande nyhet släppas, jag hoppades på ett återinförande av Cherry-Coke

Men efter innan middagen släpps bomben, Coca-Cola ska börja tillverka julmust, en del av oss hade svårt att hålla oss för skratt. Musten skulle heta Tomtens Julmust och den skulle säljas med en traditionellt utsmyckad etikett med jultomte och snö.

Behöver jag säga att det gick hemskt dåligt och redan nästa år så vevades Coca-Cola reklamen för fullt igen i allas TV-apparater.

Hur kan Coca-Cola tror att det kommer fungera denna gången? Folk köper ju den must de alltid köpt, eller så köper den den extra billiga, något som Coca-Cola musten inte kommer att vara, marginaler är viktiga?!

De flesta vet säkerligen inte ens att Coca-Cola tillverkat en must tidigare, de gjorde ingen reklam och på etiketten fanns enbart en smal strimma med text som berättade att den kom från Coca-Cola.

Jag ger en tumme ned för hela projektet, ingen kommer att välja Coca-Cola must, Coca-Cola måste förstå att den svenska julen aldrig kommer att gå att köpas, det är förunnat mammor och pappor.
Citera
2004-10-23, 13:56
Bannlyst
Om dom ska lansera en egen must borde det ju isof vara något speciellt, som en blandning av must-essens och coca-cola-essens, det hade nog varit något!
Citera
2004-10-26, 10:17
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Sickna gnällspikar ni är allihopa!

Jag älskar cola och jag älskar julmust!
Dricker både och till julmat och allmänt under julen.
Dock tänker jag testa denna nya must om jag får tag på den dvs. för de stod något om att de tänkte lansera den i södra Sverige endast.

Vi får se, vi får se.

Kan inte annat än hålla med till punkt och pricka.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in