Trodde att Coca-Cola lärde sig förra gången. När jag jobbade på Coca-Cola för ett antal år sedan så hade vi en mycket trevlig kick off. Under denna så skulle en revolutionerande nyhet släppas, jag hoppades på ett återinförande av Cherry-Coke
Men efter innan middagen släpps bomben, Coca-Cola ska börja tillverka julmust, en del av oss hade svårt att hålla oss för skratt. Musten skulle heta Tomtens Julmust och den skulle säljas med en traditionellt utsmyckad etikett med jultomte och snö.
Behöver jag säga att det gick hemskt dåligt och redan nästa år så vevades Coca-Cola reklamen för fullt igen i allas TV-apparater.
Hur kan Coca-Cola tror att det kommer fungera denna gången? Folk köper ju den must de alltid köpt, eller så köper den den extra billiga, något som Coca-Cola musten inte kommer att vara, marginaler är viktiga?!
De flesta vet säkerligen inte ens att Coca-Cola tillverkat en must tidigare, de gjorde ingen reklam och på etiketten fanns enbart en smal strimma med text som berättade att den kom från Coca-Cola.
Jag ger en tumme ned för hela projektet, ingen kommer att välja Coca-Cola must, Coca-Cola måste förstå att den svenska julen aldrig kommer att gå att köpas, det är förunnat mammor och pappor.