2016-04-22, 06:57
Medlem
manodepressivs avatar
Varför ska de ha tillgång till samtalsinfo, identidet osv?

Hade vågat ladda ner appen om den inte krävde tillgång till så mycket.
Citera
2016-04-22, 07:23
Medlem
blomodlarens avatar
Det mest idiotiska idéen någonsin. Och självklart ska de svara svindrygt. Vilka stjärnor de är!
Men det jag stör mig mest på är alla jävla mongon till lyssnare som sitter och försvarar appen och tfk-gänget. De har precis samma beteende som Mathie brukar kräkas på i kändisars kommentarsfält. Jävla cpn.

Ne nu blir det att avsluta podkassan prenumerationen.
Citera
2016-04-22, 08:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Det mest idiotiska idéen någonsin. Och självklart ska de svara svindrygt. Vilka stjärnor de är!
Men det jag stör mig mest på är alla jävla mongon till lyssnare som sitter och försvarar appen och tfk-gänget. De har precis samma beteende som Mathie brukar kräkas på i kändisars kommentarsfält. Jävla cpn.

Ne nu blir det att avsluta podkassan prenumerationen.

Ja det är lite fascinerande då de inte har nämnt någonting som skulle innebära ett mervärde för lyssnarna, förutom att ha avsnittsguiden direkt i appen. Detta är för mig ett obegripligt "mervärde" för en podd som uteslutande är trams och garv med extremt låg omlyssningsfaktor.

"Nu blev jag sugen på att höra om segmentet där de ägnar 3 minuter åt att kalla Michael Moore ett jävla fetto, fan vad smidigt att jag kan söka på det direkt i appen", typ. Hybris much?

Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Fattar inte hur tristess eller känslan att vilja förnya en medieprodukt kan resultera i att man vänder sig mot vissa sätt att publicera podcasten på. Varför är inte det viktiga att så många som möjligt ska kunna lyssna på podcasten?

Är detta förberedelse för en premium/betaltjänst, eller kan man få någon typ av royalties för appar? Om det inte handlar om pengar fattar jag nämligen inte varför de vill att appen ska vara ENDA sättet att konsumera hela avsnitt på.

Intressanta här tycker jag är är varför de bara vill ha en mobilapp.

Det handlar enbart om pengar. De säger ju själva på sin hemsida att detta är ett steg mot att kunna leva heltid på podden. Förmodligen har de försökt den vanliga vägen med att få sponsorer men gått bet, då de är för risky för att ett företag ska våga sponsra dem. Återstår gör då att försöka krama pengar ur lyssnarna (som med podkassan), genom att äga distrubitionskanalen.

Planen är förmodligen att sälja premium content enkelt via appen, precis som de gör nu, "exklusivt till podkassan-medlemmar". Möjligtvis kommer de lägga ner podkassan helt och hållet och gå över till en betalningsmodell via appen, där allt utom typ 20 minuter av avsnitten kostar pengar.
Senast redigerad av mrtowlie 2016-04-22 kl. 08:47.
Citera
2016-04-22, 09:09
Medlem
Run3s avatar
Fick ett bekräftelsemail ett par timmar efter att jag submittade min request att gå ur Poddkassan. Så jag gissar på att detta görs manuellt, om någon undrar varför inget ser ut att hända direkt efter att man skickat formuläret.
Citera
2016-04-22, 10:09
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Fick ett bekräftelsemail ett par timmar efter att jag submittade min request att gå ur Poddkassan. Så jag gissar på att detta görs manuellt, om någon undrar varför inget ser ut att hända direkt efter att man skickat formuläret.

Japp, samma här.

För er som undrar vad betalningsreferens är så står det i transaktionen på din internetbank. Synd att de skulle bli såhär. Stör mig allra mest på att de är så förbannat dryga. Kunde de inte bara erkänna att det gick sådär, och sen släppa skiten som vanligt tills appen fungerar någorlunda iaf? Idiotisk idé.
Citera
2016-04-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Tänkte samma. Löjligt fenomen att försöka ställa sig in hos grabbarna när appen uppenbart har massa fel och brister, samt att "kritikerna" är lojala lyssnare med önskan att kunna fortsätta lyssna på podden.
Citera
2016-04-22, 12:49
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Tänkte samma. Löjligt fenomen att försöka ställa sig in hos grabbarna när appen uppenbart har massa fel och brister, samt att "kritikerna" är lojala lyssnare med önskan att kunna fortsätta lyssna på podden.

De som kommenterar "bra idé, kör på grabbar!" är förmodligen deras polare.

Hittills har de ju inte presenterat någonting som skulle antyda att detta är en bra idé, utan endast begränsningar.

Om det vore en bra ide hade vi förmodligen sett massa podcasts ha egna appar.
Citera
2016-04-22, 13:18
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Kära Poddkassanmedlemmar!
Vi tror stenhårt på vår idé med appen och kommer satsa på den. Men för att kunna göra det måste den fungera rent tekniskt.
Vi är medvetna om att vi kommer tappa lyssnare, men vi gör inte detta för att toppa listor och skryta med lyssnarantal. Vi gör detta för er, de mest hängivna lyssnarna.
Att släppa allt till en dåligt fungerande app var såklart inget vi planerade. Därför kommer de kommande avsnitten släppas i fullversion i TFKPC och andra poddställen precis som vanligt tills vi löst alla problem och fått en bra app som vi är nöjda med. Med det sagt så är det omöjligt att göra något som passar alla, men det ska iallafall fungera.
- TFK

Intressant att detta skrivs for podkassare, inte pa hemsidan eller andra facebooken. Kanske kommer dit ocksa, man far ju hoppas det iaf.
Citera
2016-04-22, 13:36
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Intressant att detta skrivs for podkassare, inte pa hemsidan eller andra facebooken. Kanske kommer dit ocksa, man far ju hoppas det iaf.
Ja annars är det ju ganska genomskinligt.

Gubbarna klagade och dom svarar såklart att man kan skita i att lyssna
för att sedan inse att det är vi gubbar som hade ekonomin för att betala varje månad.

Snyggt sedan om dom har kidsen kvar som lyssnare och dom inser att dom kör igång premium eller abonemang för att lyssna och får välja att lägga veckopängen på tfk eller energidrycken.
Citera
2016-04-22, 14:28
Medlem
ArzeniXs avatar
Nej, nu skiter jag i detta. Tänker inte finna mig i att behöva lyssna på podden i separat app som dessutom lanseras under fullständigt vansinniga premisser. Har precis avslutat anslutningen till poddkassan. Det var kul så länge det varade.

Storhetsvansinne, hybris och nonchalans är tre ledord som jag hädanefter kommer förknippa TFK med. Misstänker att de kommer få återgå till tidigare upplägg när lyssnarna börjar fly fältet. Helt ofattbart...
Citera
2016-04-22, 14:29
Medlem
mmas avatar
Ja detta är riktigt tydligt.

Om dom trott på denna lösning som en bättre och bra lösning för dom, det får dom gärna tro, men erbjud också mp3-filen för folk som faktiskt inte passar in i deras "vad vi tror är bäst för lyssnarna"-mall.

Att helt ta BORT möjligheten till mp3filen är så sjukt talande för vart detta går, plus det dom sa att dom strävar efter att leva på detta.

Det har alltså stigit dom REJÄLT åt huvudet. Trist att det gått från en rätt skön pod, till storhetsvansinne.
Citera
2016-04-22, 14:35
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja detta är riktigt tydligt.

Om dom trott på denna lösning som en bättre och bra lösning för dom, det får dom gärna tro, men erbjud också mp3-filen för folk som faktiskt inte passar in i deras "vad vi tror är bäst för lyssnarna"-mall.

Att helt ta BORT möjligheten till mp3filen är så sjukt talande för vart detta går, plus det dom sa att dom strävar efter att leva på detta.

Det har alltså stigit dom REJÄLT åt huvudet. Trist att det gått från en rätt skön pod, till storhetsvansinne.
Ja frivillig donation är en sak men att börja betala för att lyssna som det verkar vara tanken är något helt annat. För då måste man helt plötsligt ta ställning till om innehållet är värt pengarna till skillnad mot donationer där man hjälper till för sakens skull. Kan bli en otrevlig överraskning för dom när det blir klart vad lyssnarna tycker den är värd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in