Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-01, 01:00
  #1501
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Och nu har de höjt priset till 59 spänn i månaden trots att kvallan gått ner ordentligt. Kan inte finnas många lyssnare kvar...
Blev lite förvånad över fanboy-supporten de fick i kommentarsfältet. Känns lite väl girigt att erbjuda två trötta TFK-avsnitt för 59kr/månad när jämförelsevis ett Acast+-abonnemang ligger på 29kr/månad eller ett standard-abonnemang på Netflix 129kr (eller basic 99) som erbjuder BETYDLIGT mer innehåll. Utan 30-minutersavsnitten lär de ju dött för länge sen, men jag är nästan lite imponerad att de lyckats hålla igång på konstgjord andning så länge
Citera
2023-10-01, 08:16
  #1502
Medlem
Run3s avatar
Jag testade i veckan deras nya podd Bord För Tre: https://poddtoppen.se/podcast/1680967249/bord-for-tre Jag blev förvånad hur bra podden är. Den görs av Mathie, Johan och Calle Schulman. Och den är gratis. Det känns som TFK 2.0, medan vanliga TFK har blivit en tråkpodd.

Så jag skulle rekommendera alla att börja lyssna på Bord För Tre istället, om man tidigare gillade Tack För Kaffet.

Skulle också rekommendera att ge podden Tappad Som Barn en chans, som känns som en spirituell uppföljare till TFK, gjord av 3 andra personer.
Citera
2023-10-03, 19:37
  #1503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Blev lite förvånad över fanboy-supporten de fick i kommentarsfältet. Känns lite väl girigt att erbjuda två trötta TFK-avsnitt för 59kr/månad när jämförelsevis ett Acast+-abonnemang ligger på 29kr/månad eller ett standard-abonnemang på Netflix 129kr (eller basic 99) som erbjuder BETYDLIGT mer innehåll. Utan 30-minutersavsnitten lär de ju dött för länge sen, men jag är nästan lite imponerad att de lyckats hålla igång på konstgjord andning så länge
Reagerade på det också, så till den grad att jag undrar om det är vänner och släktingar som lovordar och vill betala mer än 59. Borde iaf funnits något negativt inlägg
Citera
2023-10-04, 07:56
  #1504
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag testade i veckan deras nya podd Bord För Tre: https://poddtoppen.se/podcast/1680967249/bord-for-tre Jag blev förvånad hur bra podden är. Den görs av Mathie, Johan och Calle Schulman. Och den är gratis. Det känns som TFK 2.0, medan vanliga TFK har blivit en tråkpodd.

Så jag skulle rekommendera alla att börja lyssna på Bord För Tre istället, om man tidigare gillade Tack För Kaffet.

Skulle också rekommendera att ge podden Tappad Som Barn en chans, som känns som en spirituell uppföljare till TFK, gjord av 3 andra personer.
Haha, bara 3 dagar hann det gå från att jag skrev detta, och nu annonserade Mathie och Johan i feeden i ett 3 minuter långt avsnitt att Bord För Tre läggs ner. Inte ens Calle var med i inspelningen. Ingen förklaring till varför. Största delen av de 3 minuter långa avsnittet var reklam för Tack För Kaffet.
Citera
2023-11-07, 21:53
  #1505
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Blev lite förvånad över fanboy-supporten de fick i kommentarsfältet. Känns lite väl girigt att erbjuda två trötta TFK-avsnitt för 59kr/månad när jämförelsevis ett Acast+-abonnemang ligger på 29kr/månad eller ett standard-abonnemang på Netflix 129kr (eller basic 99) som erbjuder BETYDLIGT mer innehåll. Utan 30-minutersavsnitten lär de ju dött för länge sen, men jag är nästan lite imponerad att de lyckats hålla igång på konstgjord andning så länge
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Reagerade på det också, så till den grad att jag undrar om det är vänner och släktingar som lovordar och vill betala mer än 59. Borde iaf funnits något negativt inlägg
Ändrade de tillbaka till 39 kr/månad? Kan inte bara varit positiva kommentarer i sådana fall. Antagligen raderade de alla negativa kommentarer, men tog ändå åt sig av feedbacken och ändrade tillbaka till 39 kr/månad.

Tycker att de är rätt dåliga på att kommentera kritik och ändringar. Som med detta att det fortfarande kostar 39 kr, efter att de sa att det skulle börja kosta 59 kr. Hade varit lite tacksamt med mer transparens. Men man måste kanske följa dem på alla plattformar för att pussla ihop allt de säger..? Podcast, YouTube, Spotify och Instagram?
Citera
2023-11-08, 00:02
  #1506
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ändrade de tillbaka till 39 kr/månad? Kan inte bara varit positiva kommentarer i sådana fall. Antagligen raderade de alla negativa kommentarer, men tog ändå åt sig av feedbacken och ändrade tillbaka till 39 kr/månad.

Tycker att de är rätt dåliga på att kommentera kritik och ändringar. Som med detta att det fortfarande kostar 39 kr, efter att de sa att det skulle börja kosta 59 kr. Hade varit lite tacksamt med mer transparens. Men man måste kanske följa dem på alla plattformar för att pussla ihop allt de säger..? Podcast, YouTube, Spotify och Instagram?

Det ska vara nya lyssnare som skulle få betala 59 kr medans gamla skulle fortsätta betala 39 kr ett tag till. Däremot om man går in på hemsidan står det fortfarande 39 kr vid nyregistrering så jag vet inte riktigt.
Citera
2023-11-08, 07:26
  #1507
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Det ska vara nya lyssnare som skulle få betala 59 kr medans gamla skulle fortsätta betala 39 kr ett tag till. Däremot om man går in på hemsidan står det fortfarande 39 kr vid nyregistrering så jag vet inte riktigt.
Precis, "så jag vet inte riktigt." De är inte så transparenta/tydliga. De kanske har sagt någonstans varför de bytt tillbaka från 59 till 39, eller annars så har de inte gjort och låtit det vara en hemlis i hopp om att lyssnarna ska glömma vad de sagt.
Citera
2024-03-24, 08:22
  #1508
Medlem
Run3s avatar
Jag undrar om Mathie och Johan någonsin kommer att skaffa barn. Särskilt efter senaste avsnittet från i fredags, där Johan berättar att han återigen ska flytta och de skojar om att han inte är 25 år gammal längre. Han verkar inte heller vilja bo hos sin partner, så hans förhållande känns lite sisådär.

Mathie har ju haft samma partner längre i alla fall. Men han verkar totalointresserad också?

Känns som att de aldrig riktigt växer upp. Bara intressant att följa från sidlinjen. Någon som vet hur det har gått för Jimmy? Han kanske har blivit en patriark efter att han lämnat podden och det kanske var podden som höll honom tillbaka?
Citera
2024-04-09, 21:01
  #1509
Medlem
Ja du. Bra fråga. Slutade ju lyssna för flera år sen när de bara blev två st kvar. Men kvallan hade ju gått ner sig ordentligt redan innan under en längre tid.

Kom att tänka på tfk när jag tittade på nya gift vid första ögonkastet, en av deltagarna är rätt lik Johan utseendemässigt. Fast förhoppningsvis inte lika korkad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback