Jag har många års erfarenhet av hårt amfetaminmissbruk men är så gott som tjackfri sedan något år tillbaka. Har under våren dock provat på både Concerta och Retalin.
Fick ett mycket kraftigt rus, med enorm pladderfrekvens efter att jag mortlade ner 4 st Conserta 36 mg (totalt 144mg) i en mortel och bombade dem. Likvärdigt med ett rejält tjackpåslag, utan den extrema aptitlösheten som tjack kan framkalla. Annars var allt rejält pladdrigt. Nästan som när man testade tjacket i begynnelsen. Alla bieffekter som tjacket ger mej tyckte jag även concertan gav mej. Dvs överkåt, pladdrig, smutsig och sist extremt håglös i utsättningen. Blev extremt överraskad att det var så mycket kräm i Concerta. Kanske kan mina mycket långa uppehåll mellan centralstimulantsintag spela stor roll. Men ändå, det funkar ordentligt. (då är jag trots allt mycket rutinerad fd tjackmissbrukare med 24/7 i flera år i bagaget, fast tjack fri sen ett bra tag)
I dag testade jag Retalin för första gången. Som sagt, samma verksamma ämne som i Concerta. Dessa var 10 mg tabletter från Novartis. Jag hade druckit 8 starköl och ett par folkisar innan jag intog dom runt 23 tiden igår kväll. Tog 4 st tabletter (40mg). Efter en timme var käften igån ordentligt. All trötthet som jag hade från ölen försvann. Tog efter ett par tre timmar ytterligare två (20mg). Pladdrade håll på alla. Har nyss kommit hem och är fortfarande duktigt vaken! Trots att jag endast intagit totalt 60mg Metylfenidat. Jag tycker det är skumt. Upplever dessa betydligt starkare än dom mortlade concerta tabletterna. Kan Concertans kapselkonstruktion försvaga ruset så i jämförelse med Retalin tabletterna? Var ett bra tag sedan jag tog CS, så visst.. Jag är inte direkt tolerant men dessa har effekt.
Är det bara jag som blir så påverkad på metylfenidat eller blir ni andra det med? Ni med adhd- hur blir ni? Kan inte fatta hur man kan gå på dessa varje dag. Riktig pundarvarning juh!
För att endast intagit 60mg substans (motsvarande 0.06 gram) är detta ganska otroligt. Aldrig någonsin att jag skulle vara i närheten av att vara så här igång på 0.06 gram tjack! Jag är förbryllad, dock anar jag samma avis som på tjacket.. Snart dags att stålsätta mej inför avisen, har dock 7 tabletter kvar. Får se om jag kör vidare.