2011-06-10, 19:41
Medlem
LemPicas avatar
Osäker på om tråden skall ligga här, mod får flytta om jag lagt den fel.

Såg precis på Västnytt och där rapporterade dom att en kropp hittats i vattnet i Eriksberg i dag.
Hörde jag rätt sa dom att ingen misstanke om brott finns just nu.

Jag har kollat runt lite på nätet, men hittar ingenting om detta.
Hittar bara artiklar om äldre fall.
Någon som vet eller har sett något?
Citera
2011-06-10, 19:56
Medlem
Quarrels avatar
GP: Drunknad man hittad vid Eriksberg
Citat:
Polisen arbetar med att försöka identifiera mannen.
Citera
2011-06-10, 20:00
Medlem
LemPicas avatar
@Quarrel, tackar.

Flashback brukar ju vara snabba med att sätta i gång detektivarbete om sånt här.
Får hoppas att någon med lite info och/eller teorier om vem det kan röra sej om dyker upp i tråden.
Citera
2011-06-10, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
@Quarrel, tackar.

Flashback brukar ju vara snabba med att sätta i gång detektivarbete om sånt här.
Får hoppas att någon med lite info och/eller teorier om vem det kan röra sej om dyker upp i tråden.
Jag har letat bland Försvunna Personer på FB, men inte hittat någon som är så "nyförsvunnen" från Göteborg att räddningstjänsten kan tänkas använda HLR vid fyndet. Så det är troligen en person som inte är saknad ännu.
Citera
2011-06-10, 20:09
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har letat bland Försvunna Personer på FB, men inte hittat någon som är så "nyförsvunnen" från Göteborg att räddningstjänsten kan tänkas använda HLR vid fyndet. Så det är troligen en person som inte är saknad ännu.

Mycket konstigheter och försvunna personer på Hisingen på senaste tiden.
Just här misstänker polisen inget brott för tillfället, men det är ändå obehagligt.

Det kan ju ha varit någon som bor där som tagit en promenad längs vattnet och ramlat i på nåt vänster.
Eller något helt annat
Citera
2011-06-10, 20:11
Medlem
Citat:
Mycket konstigheter och försvunna personer på Hisingen på senaste tiden.
Just här misstänker polisen inget brott för tillfället, men det är ändå obehagligt.

Det kan ju ha varit någon som bor där som tagit en promenad längs vattnet och ramlat i på nåt vänster.
Eller något helt annat
Eftersom man håller på med hjärtlung räddning så lär det inte vara någon försvunnen person.
Citera
2011-06-10, 20:16
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrjocke
Eftersom man håller på med hjärtlung räddning så lär det inte vara någon försvunnen person.

Det kanske du har rätt i.
Men med tanke på formuleringen i Västnytt "kropp hittad i vattnet" (ej exakt ordalydelse) så känns det inte som om någon sett när det hänt och därmed larmat ambulans eller polis.
Men det är klart, personen kan ju ha hamnat i vattnet väldigt kort tid innan den blev hittad och anses därmed inte som försvunnen.
Citera
2011-06-10, 20:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Jag får intrycket av att kroppen bärgades på Dockpiren. Kan det därmed ha varit en gäst på det närliggande caféet som råkat plurra i vattnet?
Citera
2011-06-10, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag får intrycket av att kroppen bärgades på Dockpiren. Kan det därmed ha varit en gäst på det närliggande caféet som råkat plurra i vattnet?
Intrycket är rätt bra.

Sveriges Radio Göteborg: Manskropp hittad vid kaj i Eriksberg
Citat:
Det var privatpersoner som larmade polis och räddningstjänst om kroppen som sågs i vattnet vid Dockpiren vid Eriksberg.
Citera
2011-06-10, 20:21
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot

Borde inte någon ha sett det ske i så fall?
Vid den tiden och i detta fina vädret bör det ha varit en del folk i omlopp.

Lite fattig rapportering i media om detta kan jag tycka ändå.
Citera
2011-06-10, 20:35
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Borde inte någon ha sett det ske i så fall?
Vid den tiden och i detta fina vädret bör det ha varit en del folk i omlopp.

Lite fattig rapportering i media om detta kan jag tycka ändå.

Antagligen har du rätt i det. Skulle mannen därmed kunna ha ramlat i exemplevis ifrån Maskinkajen och flutit ut till Dockpirens ostsida?
Citera
2011-06-10, 22:28
Medlem
Troligtvis ett självmord, hoppat ifrån Älvsborgsbron är min gissning...
Anton
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in