Det kryllar av olika konsultbolag runt om i landet och de tycks bara bli fler och större i dessa gynnsamma tider. Jag har länge funderat på att flytta över till ett konsultbolag och när passar det då inte bättre än i dessa tider? Jag är Civilingenjör och har några års erfarenhet som konstruktör / R&D på Scania. Så med andra ord, de firmor jag är intresserad att diskutera är inga IT konsultbolag utan mer de som är inriktade på mekanik, konstruktion, utveckling av olika slag. Bara i min skalle och en snabb koll i NyTeknik så kommer många namn upp.
Sweco
Semcon
Epsilon
Combitech
Avalon Innovation
Rejlers
Oxyma Innovation
ÅF
HotSwap
Knightec
Är det någon som har arbetat med/på eller känner till dessa firmor får ni gärna berätta det ni känner till och hylla eller såga. Kommer ni på andra är de givetvis av intresse!
Och till er som arbetar eller har arbetat som konsulter, vad tycker ni? "Förr" handlade det mycket om spetskompetens man tog in, men idag känns det mer som arbete som ingen annan vill göra? Är det slavgöra eller faktiskt varierande och utvecklande uppgifter? Satsar företagen på er eller handlar det om att sälja er oavsett vad och krama ut varenda krona?
Vilka faktorer spelade in när du valde firma? Lön, plats, litet stort företag, chef etc...
Eller ska man satsa på Ericsson eller liknande, få en bra tjänst, klättra inom företaget?
Tack för svar
Lillen.
Sweco
Semcon
Epsilon
Combitech
Avalon Innovation
Rejlers
Oxyma Innovation
ÅF
HotSwap
Knightec
Är det någon som har arbetat med/på eller känner till dessa firmor får ni gärna berätta det ni känner till och hylla eller såga. Kommer ni på andra är de givetvis av intresse!
Och till er som arbetar eller har arbetat som konsulter, vad tycker ni? "Förr" handlade det mycket om spetskompetens man tog in, men idag känns det mer som arbete som ingen annan vill göra? Är det slavgöra eller faktiskt varierande och utvecklande uppgifter? Satsar företagen på er eller handlar det om att sälja er oavsett vad och krama ut varenda krona?
Vilka faktorer spelade in när du valde firma? Lön, plats, litet stort företag, chef etc...
Eller ska man satsa på Ericsson eller liknande, få en bra tjänst, klättra inom företaget?

Tack för svar
Lillen.