• 1
  • 2
2011-06-10, 16:39
Medlem
Hej gott folk. Har provat att söka utan framgång så jag testar med att göra en ny tråd.
För ett tag sedan installerade jag servicepack till win7 och jag var tvungen att köra "crack" en gång till. Efter mycket meck fick jag igång det och det fungerar felfritt, förutom en sak!
Jag kan inte köra egenskaper på den här datorn! Är detta något känt fenomen? det är endast på den här datorn det inte går, allt annat funderar perfekt.
Så om någon har en lösning på detta vore jag ytterst tacksam.
Mvh
Citera
2011-06-10, 16:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrosin
Jag kan inte köra egenskaper på den här datorn!

Egenskaper av vad? Generella egenskaper över Windows eller något specifik? Förklara dig en smula bättre.
Citera
2011-06-10, 16:53
Medlem
sommarlovs avatar
Tangentbordskombinationen Windows-tangenten + pause.
Vad händer?
Citera
2011-06-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Egenskaper av vad? Generella egenskaper över Windows eller något specifik? Förklara dig en smula bättre.

Oj. Förklarade jag mig så luddigt, ber om ursäkt.

Alltså när jag högerklickar på den här datorn och väljer egenskaper (du vet där man ser vad man har för win version, minne, enhetshanteraren och allt sådant), det händer inget alls när jag klickar på den. Blev så när jag la in cracken.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tangentbordskombinationen Windows-tangenten + pause.
Vad händer?

Inget alls händer
Citera
2011-06-16, 12:10
Medlem
Ingen?
Citera
2011-06-16, 13:24
Medlem
vonOlofs avatar
Öppna en CMD-session och skriv CONTROL SYSTEM vid prompten. Får du något felmeddelande?
Citera
2011-06-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Öppna en CMD-session och skriv CONTROL SYSTEM vid prompten. Får du något felmeddelande?

Det bara blinkar till snabbt en gång, sen händer inget mer
Citera
2011-06-16, 16:46
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrosin
Det bara blinkar till snabbt en gång, sen händer inget mer
Då låter det som att du ger kommandot direkt i sök/körfältet, vilket du alltså inte ska göra.

Steg 1: Starta en CMD-session genom att helt enkelt skriva CMD i sök/körfältet.

Steg 2: I den kommandosession som nu öppnas i ett eget fönster skriver du vid prompten CONTROL SYSTEM (mellanslag mellan CONTROL och SYSTEM) och trycker Enter.

Steg 3: Nu får du antingen ett felmeddelande, eller så öppnas ett fönster med den information som du vill få fram.

På´n igen!
Citera
2011-06-16, 18:23
Medlem
Citat:
Då låter det som att du ger kommandot direkt i sök/körfältet, vilket du alltså inte ska göra.

Steg 1: Starta en CMD-session genom att helt enkelt skriva CMD i sök/körfältet.

Steg 2: I den kommandosession som nu öppnas i ett eget fönster skriver du vid prompten CONTROL SYSTEM (mellanslag mellan CONTROL och SYSTEM) och trycker Enter.

Steg 3: Nu får du antingen ett felmeddelande, eller så öppnas ett fönster med den information som du vill få fram.

På´n igen!

Nej inget händer, det var så jag gjorde förut innan också, öppna command (cmd.exe) och få fram ett "dos" fönster, skriver jag control system blinkar det bara till ett par ggr sen hoppar den tillbaka till "ny rad".

Detta började hända när jag la in windows 7 patchen till sevicepack 2, det är något med patchen som krånglat till det, pathcen i fråga heter "New Windows 7 Activator [2010]"
Citera
2011-06-16, 18:29
Medlem
vonOlofs avatar
Öppnas Kontrollpanelen om du bara skriver in CONTROL i CMD-prompten?

Annars kan det vara sökvägarna som har ställts om i PATH-variabeln.
Citera
2011-06-16, 19:04
Medlem
Citat:
Öppnas Kontrollpanelen om du bara skriver in CONTROL i CMD-prompten?

Annars kan det vara sökvägarna som har ställts om i PATH-variabeln.

japp då kommer kontrollpanelen upp
Citera
2011-06-16, 20:00
Medlem
vonOlofs avatar
Pröva SFC /SCANNOW och se om några korrupta systemfiler detekteras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in