2009-05-18, 16:13
Medlem
Har hittat en riktigt skön tatueringsstil enligt mig.
Gammalt fillipinsk style på tatueringen som går way back i tiden.

Man ser klart och tydligt att det är uppdelningar i tatueringen och man kan nog till 99% säkerhet anta att varje linje eller uppdelning har en speciell betydelse.
Ex fiskarna = vatten?

Behöver nu lite hjälp att tyda tatueringen, eller om någon har hemsidor som förklarar vad allt står för.

http://www.google.com/imgres?imgurl=...ISxM::&tbnh=13 0&tbnw=98&prev=/images%3Fq%3Dfilipino%2Btattoo&usg=__K9ny9O3MLJjUK wOqsTnpAV11Ojs=&ei=4020Sa_FKcO1-Abf0rnmAg&sa=X&oi=image_result&resnum=1&ct=image&c d=1

Tack på förhand.

Philip
______
Citera
2009-05-19, 15:48
Medlem
MisterToms avatar
Storstädning. Tråden handlar INTE om Sveriges obefintliga lagar mot tatueringar över hals/ansikte, utan om tatueringars BETYDELSE.

Skärpning. /Mod
Citera
2009-05-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaga
spndelnät på vänster armbåge står för mord

stjärnor är vanligt bland ryssarna och är från den ryska (slaviska) fängelsetraditionen och betyder allt från tjuv till mördare allt beroende på placering och ort

en ankare som är förtöjd står ochså för mord

Nej, nej har du en stjärna på knäskålarna betyder det i ryska fängelse (förr alltså..) att du aldrig knäböjer för någon annan, har du dem lite under nyckelbenen så är/var du högt uppsatt. Och antal spetsar på stjärnan indikerar på hur många år du har suttit inne eller hur många gånger du har suttit inne.

Spindelnät eller spindlar står för drogmissbruk och har man dem på armbågen betyder det misshandel..
Citera
2009-05-20, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Okej tack!
Kopplade inte "the going" med världen.

Vart har du läst detta? Eller är det som du tolkat det själv? Skulle vara intressant om du visste nånstans där det står förklarat.

Det är väl en parafras på "When the going gets tough, the tough gets going"

När det blir tuffa tag, börjar de tuffa... eh, nånting.
Citera
2009-05-20, 22:00
Bannlyst
Luffarprickarna som man har mellan tummen och pekfingret vad betyder det ? Tro, hopp och kärlek ? Är jävligt sugen på de. Va kan det kosta och vad tycker ni folk om det ?
Citera
2009-05-20, 23:44
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __släsh__
Luffarprickarna som man har mellan tummen och pekfingret vad betyder det ? Tro, hopp och kärlek ? Är jävligt sugen på de. Va kan det kosta och vad tycker ni folk om det ?

Japp! Tro hopp och kärlek.

Priset skulle jag tippa på mellan 500-700 kr i en studio.

Gillar du idén och tanken bakom prickarna så tycker jag du ska köra. Läs på lite mer om dom först bara så du verkligen förstår vad det är du tatuerar.
Citera
2009-05-29, 22:55
Medlem
Letar efter en sida med information om finger tatueringar, dess betydelse mm. Inte text, utan symboler. Extra intressant är fängelse motiv. Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-05-30, 03:39
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deebaraja
Letar efter en sida med information om finger tatueringar, dess betydelse mm. Inte text, utan symboler. Extra intressant är fängelse motiv. Någon som kan hjälpa?

Köp boken "russian criminal tattoos" så är du en bit på vägen. Annars skumma igenom tråden så får du lite svar.
Citera
2009-06-09, 18:08
Medlem
Fettogubbens avatar
Jo, det är så att jag alltid velat tatuera mig precis nedanför axeln, lite mot bröstkorgen. Jag har aldrig fattat varför folk gör stjärnor, men den här stjärnar har jag fastnat för: http://www.kittypicz.com/images/symbol122.jpg

Dock ett par frågor, vad betyder den här stjärnan? Symboliserar den något speciellt?
Jag har ett svagt minne utav att ryska maffian eller någon liknande gruppering gaddar stjärnor på samma ställe som mig när dom gått upp i rang, stämmer detta? Jag kanske har helt fel..

Mycket tacksam för svar!
Citera
2009-06-09, 18:58
Medlem
MisterToms avatar
Klistar den här så den blir lättare att hitta i framtiden, då den ofta missas vilket skapar felpostningsproblem. /Mod
Citera
2009-06-10, 11:45
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Jo, det är så att jag alltid velat tatuera mig precis nedanför axeln, lite mot bröstkorgen. Jag har aldrig fattat varför folk gör stjärnor, men den här stjärnar har jag fastnat för: http://www.kittypicz.com/images/symbol122.jpg

Dock ett par frågor, vad betyder den här stjärnan? Symboliserar den något speciellt?
Jag har ett svagt minne utav att ryska maffian eller någon liknande gruppering gaddar stjärnor på samma ställe som mig när dom gått upp i rang, stämmer detta? Jag kanske har helt fel..

Mycket tacksam för svar!

Är det inte bara en helt vanlig kompass-ros???
Citera
2009-06-10, 14:22
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Är det inte bara en helt vanlig kompass-ros???

Visst är det det! Glömde svara på den frågan...

Här finns fler bilder!

En annan tråd om just det: https://www.flashback.org/showthread.php?t=267546 Sök gärna mer, orkade inte leta riktigt ordentligt. Finns säkert massor av mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in