2007-07-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollipop
http://static.pici.se/pictures/ApAqXHMYE.jpg

En sdan sol tatuerad p axelns ovansida p s vis att solens runda innerdel upptar axelns runda ovanparti. Ngon specifik betydelse?
En sn tatuering just dr betyder att du har lekt med hink och spade i ett gulag efter att ha strypt en ryskspion endast ifrd en rosa balaclava och konsistensfett typ 19.

Gr allts ingen sn ifall du planerar att visa den ute bland folk d det rder ett starkt hat mot ryssmrdare i Sverige och resten av vrlden och du kommer med stor sannolikhet att bli fldd levande utav en galen polsk tullvakt p genomresa i Skne.
Citera
2007-07-18, 20:49
Medlem
Lollipops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
En sn tatuering just dr betyder att du har lekt med hink och spade i ett gulag efter att ha strypt en ryskspion endast ifrd en rosa balaclava och konsistensfett typ 19.

Gr allts ingen sn ifall du planerar att visa den ute bland folk d det rder ett starkt hat mot ryssmrdare i Sverige och resten av vrlden och du kommer med stor sannolikhet att bli fldd levande utav en galen polsk tullvakt p genomresa i Skne.

Du fr nnu ett frsk.
Citera
2007-07-18, 20:54
Bannlyst
Ngon som vet nn snygg tatuering som str fr krlek, mod, hopp eller ngot annat positivt, som skulle vara snygg att ha p underarmen? :]
Citera
2007-07-18, 20:54
Medlem
Lollipops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ngon som vet nn snygg tatuering som str fr krlek, mod, hopp eller ngot annat positivt, som skulle vara snygg att ha p underarmen? :]
http://www.flashback.org/showthread.php?t=456841
Citera
2007-07-18, 20:56
Medlem
Citat:

Du fr nnu ett frsk.
Tackar.

Frsk 2:

Den betyder att du r en tnt med dligt sjlvfrtroende som egentligen inte vill tatuera dig men gr det enbart fr att det r tufft och att alla andra har ju tatueringar. Du gillar ven att kra din Biltema stylade Volvo 740 runt i byn med Basshunter p fullpatte medans du raggar tjejer och dricker l kpt p ICA.
Citera
2007-07-18, 21:01
Medlem
fuckshitups avatar
Ingenting betyder ett jvla piss numer. Allt r pop

Dagens subkulturer vet jag inte vad man ska kalla..
Tycker synd om er folklsdrickande ungdomar med alldeles fr mnga finnar i ansiktet och fjun p knet..
Citera
2007-07-18, 21:44
Bannlyst
Citat:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=456841

Knner till den sidan, men fr itne rikmtigt veta vad dom betyder och str fr.
Citera
2007-07-18, 21:48
Medlem
Lollipops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Knner till den sidan, men fr itne rikmtigt veta vad dom betyder och str fr.
Citat:
Utgr man frn ovanstende inlgg lter det som att du r ute efter ett motiv som str fr blaha blaha. Var av den anledningen jag lnkade till trden.
Citera
2007-07-19, 09:56
Medlem
BosseBensins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Tackar.

Frsk 2:

Den betyder att du r en tnt med dligt sjlvfrtroende som egentligen inte vill tatuera dig men gr det enbart fr att det r tufft och att alla andra har ju tatueringar. Du gillar ven att kra din Biltema stylade Volvo 740 runt i byn med Basshunter p fullpatte medans du raggar tjejer och dricker l kpt p ICA.

Du har aldrig funderat p att mnga kanske inte delar din passion av tattueringar och kroppskonst?! Mnga kanske av den anledningen just vljer en tribal som inte betyder nnting, inte str fr nnting utan i deras gon bara ser snyggt och coolt ut.. hur orkar du bry dig? Lipande och klagande p alla framstller ju inte ditt sjlfrtroende i srskilt gott skick heller Peace out kompis!
Citera
2007-07-24, 19:58
Medlem
valleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten
Hehe du kan ju lsa igenom trden s har du lite svar o vlja mellan.

Vad dmjuk du r. Jag orkade inte gra det frst, men eftersom du s snllt ber mig s gjorde jag det nd och kom fram till att de kallas fr luffarprickar, som jag sedan googlade och fann min vg till wikipedia:

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Luffarprickar tatueras p egen hand och ska vara placerade i en V-formation fr att kunna dljas nr man hller tummen mot pekfingret.

I Sverige frknippas Luffarprickar med sjmn, kkfarare och luffare. Det var ven populrt bland hftigare ungdomar p 50-60-talet.

Betydelse

Prickarnas betydelse varierar fr olika grupper. Sjmn kunde gra luffarprickar p sin frsta seglats. Prickarna har hos dem symboliserat uddarna Goda Hoppsudden, Kap Horn och Kap Verde. Fr luffare tre V:n med betydelsen: "Vi Vandrar Vidare" alternativ "Stockholm, Gteborg, Malm till Fots"

Fenomenet r ocks globalt och anvnds av flera olika grupper fr att symbolisera olika typer av grupptillhrighet.

Klla: http://sv.wikipedia.org/wiki/Luffarprickar

Vilket allts betyder att antingen har min farfar varit kriminell ngon gng i sitt liv, luffare eller velat vara hftig. Och om det ligger riktigt bra till har han varit sjman - vilket jag hoppas p. Fr frga honom nsta gng
Citera
2007-07-24, 21:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
tillsgelse till Carl Serung fr trams.

//Mod
Citera
2007-07-27, 02:37
Medlem
Yepp^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollnitton
En tr nedanfr gat betyder vl att man ddat nn om jag inte minns fel..

Spindelnt p armbgen har jag hrt betyder att man misshandlat nn grovt.

Nn som vet fler tatueringar som har nn innebrd frutom fr den som br den?

spindelt p armbgen sedan fr varje person du ddar lgger du till en ny spidel.. och sedan hjrtan p arman fr folk du har vldtagit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in