2006-07-04, 16:35
Medlem
Doomeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Tittat fr mycket p Nip/Tuck mrker jag.

Sg faktist de avsnittet men jag har hrt det frut frn en annan klla ocks, kommer ock inte ihg vart.
S det stmmer inte att det r 4st "L" som har en viss betydelse?
Citera
2006-07-04, 16:42
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomerus
Sg faktist de avsnittet men jag har hrt det frut frn en annan klla ocks, kommer ock inte ihg vart.
S det stmmer inte att det r 4st "L" som har en viss betydelse?
Nu r jag inte s bra p hindi men jag har svrt att tro att de fyra orden brjar p "L" dr ocks...

Edit: Str ingenting om det p den hr utmrkta lnken heller:
http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika

Man ska allts inte tro allt man ser p TV-program.
Citera
2006-07-04, 16:46
Medlem
Doomeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nu r jag inte s bra p hindi men jag har svrt att tro att de fyra orden brjar p "L" dr ocks...

Inte heller ngon hindiexpert, men s osannolikt kan de vl inte vara? jag vet inte. vet inte ngon vart man skulle kunna ska upp de?
Citera
2006-07-04, 16:46
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomerus
Inte heller ngon hindiexpert, men s osannolikt kan de vl inte vara? jag vet inte. vet inte ngon vart man skulle kunna ska upp de?
Se min editerade lnk.
Citera
2006-07-05, 22:23
Medlem
Pirxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ursprunget r Aryan Brotherhood, ett rasistiskt fngelsegng i USA, om man saknar allmnbildning. Och ja, sen 60-talet har spindelnt p hgra armbgen varit symbol fr misshandel/mord p frgad. S det s. Sen att en massa punkare tagit efter och tatueringen nu skulle signalera ngon sorts utanrskap r helt naturligt. Symbolik utvecklas.

Vad ursprunget r verkar det rda delade meningar om. Ls hr:

http://www.faqs.org/qa/qa-766.html

Ngra frslag:

Citat:
The original meaning of the spider web on the elbow was that one is "Caught up in the system." The Aryan Brotherhood used the tattoo in the 70's as a mark that you had hit another race. Now the meaning is totally watered down, people get it because they think it looks cool.

Citat:
About the Spider Web tattoo... Actually a spider web tattoo on the outside of your elbow means nothing significant. It originated in the late 70's and early 80's with the Punk Rock crowd who saw it on ex-cons and thought it looked cool. Now a spider web tattoo on your body DID originate as a prison tattoo with 2 meanings. It was worn mostly but not solely by Arian Gang inmates who in the late 50's and early 60's basically ran every prison in the U.S. If it was worn on the right side of your neck it did infact mean that you had killed someone while in Prison and were a predetor and not prey. If it was worn on the INSIDE of your elbow it meant that you were a drug addict and was a symbol to all who sold drugs in the prison system that you were a potential customer and were always looking to be approached by drug dealers in the Prison.

Citat:
I am a correctional officer in a prison, and i have seen spider webs on all different ethnicities of convicts. Most tell me that it represents doing time. While you are locked down in prison, proverbial spider webs grow over your old life on the outside. Like an old house that nobody lives in will get covered in cobwebs and dust, so will life as you knew it when you were on the streets. Spider webs, on the elbows specificaly, have a different meaning in the military. They have been traditionally worn by snipers, or someone who has lain in wait for some time to take a shot, representing the stillness and amount of time it took to wait for the wearer's target to come into view.
Citera
2006-07-06, 19:33
Medlem
Brkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Vad str egentligen stjrnan fr som folk brukar tatuera in tex 3 stjrnor p handleden eller brstet
Det undrar jag ocks. Ingen som vet?
Citera
2006-07-06, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Det undrar jag ocks. Ingen som vet?

Man r fett indie och poppare typ. Ungefr som Converse-skornas svar p Bigbrotherfolkets tribals.
Citera
2006-07-11, 15:26
Medlem
_abous avatar
Har nu lst igenom hela trden (tror jag) men hittade inte svar p det jag undrade ver; vad betyder blommor? Har olika blommor olika innebrd?
Citera
2006-07-11, 16:50
Medlem
Penders avatar
Ngon som vet om en tatuerad fisk har ngon betydelse. (Inte en jesusfish, och inte en delfin om ngn fr fr sig att det r en fisk)
Citera
2006-07-11, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pender
Ngon som vet om en tatuerad fisk har ngon betydelse. (Inte en jesusfish, och inte en delfin om ngn fr fr sig att det r en fisk)

Vilken sorts fisk snackar vi om?
Citera
2006-07-11, 19:10
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Vilken sorts fisk snackar vi om?
En torsk?
Citera
2006-07-11, 21:14
Medlem