2005-09-26, 12:45
Medlem
Esharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamp00
Vad r en golare :/
Tjallare, utlmnare.

Edit:
Nej, "utlmnare" var hemmasnickrat upptckte jag.
Citera
2005-10-07, 23:11
Bannlyst
Tatueringar = skabbigt

"spindelnt p halsen betyder..." tre prickar p ... betyder..."

...suck!!! Lter som det r sm dagisflickor som leker med sina dockor och dess klder och accesoarer. ..."Rosa skor till Maja och bl vska till Isabell.."

...Nr ska folk vxa upp?! Tatuera va fan ni vill, skit i dessa "koder" om vad som betyder vad, s jvla pinsamt s att jag skms. Hriga stora mc-grabbar som fjollar sig som skolflickor.

Eller det bsta, skit i tatueringar, ser s jvla skabbigt ut. Klipp hret och skaffa ett jobb i stllet.

Koder och stilar finns i allt man gr och stter p sig, skit i alla koder, var dig sjlv i stllet! Ta p dig vad du vill och gr vad du knner. Man knner starkt i Sthlm hur folk verkar lgga all sin tid p att utstudera sig sjlva med att frska vara ngon speciell och cool. Skrattretande.
Citera
2005-10-07, 23:19
Medlem
Brkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglan
"spindelnt p halsen betyder..." tre prickar p ... betyder..."

...suck!!! Lter som det r sm dagisflickor som leker med sina dockor och dess klder och accesoarer. ..."Rosa skor till Maja och bl vska till Isabell.."

...Nr ska folk vxa upp?! Tatuera va fan ni vill, skit i dessa "koder" om vad som betyder vad, s jvla pinsamt s att jag skms. Hriga stora mc-grabbar som fjollar sig som skolflickor.

Eller det bsta, skit i tatueringar, ser s jvla skabbigt ut. Klipp hret och skaffa ett jobb i stllet.

Koder och stilar finns i allt man gr och stter p sig, skit i alla koder, var dig sjlv i stllet! Ta p dig vad du vill och gr vad du knner. Man knner starkt i Sthlm hur folk verkar lgga all sin tid p att utstudera sig sjlva med att frska vara ngon speciell och cool. Skrattretande.
Det kan ju vara bra om man ska gra en tatuering att veta vad den kan tnkas betyda.. Om jag exempelvis tycker att totekopf r snyggt och inte vet vad den str fr s r det ju bra att kunna frga, eller hur?
Citera
2005-10-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jag sg en kille i dag som hade spader, ruter, hjter och klver tatuerat p fingrarnas ovansida.. vad betyder det?

Vad jag har frsttt s betyder det precis samma sak som att ha tv trningar intatuerade. dvs att man r en Gambler
Citera
2005-10-28, 23:39
Medlem
r det ngon som har lust att reda ut begreppen kring betydelsen utav alla olika spelkorten och kombinationer som man kan se p mnga?

T.ex. vad betyder det om man har bara ett spader ess tatuerat osv osv osv?

Tacksam fr svar.
Citera
2005-10-30, 02:43
Medlem
Dumjvels avatar
En kompis polare tatuerade in en brinnade brödrost på överarmen på fyllan och ångrade sig redan dagen efter. Men nu har han kommit över den och ser den mest som ett roligt minne.

Men är det någon som vet vad en svala betyder? Eller om man har flera? Svalor måste vara ett av de vanligaste motiven inom old school tatueringar, skulle jag tro.
Citera
2005-10-30, 02:52
Medlem
Gurrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumjävel
En kompis polare tatuerade in en brinnade brdrost p verarmen p fyllan och ngrade sig redan dagen efter. Men nu har han kommit ver den och ser den mest som ett roligt minne.

Men r det ngon som vet vad en svala betyder? Eller om man har flera? Svalor mste vara ett av de vanligaste motiven inom old school tatueringar, skulle jag tro.

Allvarligt? En brinnande brdrost? Mest absurda jag hrt p lnge.
Citera
2005-10-30, 02:09
Medlem
Dumjvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Allvarligt? En brinnande brdrost? Mest absurda jag hrt p lnge.

Jajamensan, jag r nykter och rlig fr tillfllet. S det r sant. Dock har jag inte sett tatueringen sjv, men han som berttade om den har sett den och jag fattar inte varfr han skulle ljuga om en sn sak.
Citera
2005-10-30, 02:27
Medlem
Dumjvels avatar
För runt ett år sedan hittade jag några hundra sidor med tatueringsarkiv på piratebay, ungefär sådana som finns i pärmar hos tatueraren. Någon som vet vilka jag menar och kanske har kvar dom på burken? Såfall är det av stort intresse, då mina är raderade. Eller om någon vet vart man kan få tag på liknanade bilder.

Behöver inspiration till kommande tatueringar i alla fall.
Citera
2005-10-30, 02:46
Medlem
requiem_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumjävel
Fr runt ett r sedan hittade jag ngra hundra sidor med tatueringsarkiv p piratebay, ungefr sdana som finns i prmar hos tatueraren. Ngon som vet vilka jag menar och kanske har kvar dom p burken? Sfall r det av stort intresse, d mina r raderade. Eller om ngon vet vart man kan f tag p liknanade bilder.

Behver inspiration till kommande tatueringar i alla fall.

Kolla in BME's galleri/arkiv.
http://www.bmezine.com/tattoo/bme-tatt.html
De har de indelade i kategorier med ett par tusen bilder i varje ungefr.
Frsvinner ltt ngra minuter p den sajten.

Hoppas inte detta blev helt off-topic nu. Det r close-to-topic tminstone.
Citera
2006-01-29, 03:27
Medlem
Funderar p att tatta en Tribal, s jag mste bara hra, de betyder inget va? Det enda jag skulle tnka mig att tatuera med betydelse, skulle vara ett kristet kors. Gissa varfr?
Citera
2006-01-29, 06:19
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballClock
Funderar p att tatta en Tribal, s jag mste bara hra, de betyder inget va? Det enda jag skulle tnka mig att tatuera med betydelse, skulle vara ett kristet kors. Gissa varfr?

Originalen, som du kanske men antagligen inte har tnkt p, kommer frn olika stammar i Nya Zeeland och andra platser. D hade de betydelse men idag tror jag knappast att de flesta har det.

Vild gissning: Du r kristen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in