2011-06-10, 11:12
Medlem
felstavadds avatar
Fick ett problem igår när jag skulle kolla Flashback och Expressen samt Nordeas hemsida. Safari vägrar att ladda bilderna så det blir bara text utan någon som helst grafik. Det gäller även på vissa andra sidor jag var inne på.
-Återställde Safari, funkade inte, körde igång Firefox och uppdaterade den till senatse versionen, samma problem. Kollade på iPaden (Safari) där funkar det bra. Zappade PRAM, startade i säkert läge, installerade om Safari samt även installerade om systemet, utan resultat, lika tomt och tråkigt på samma sidor.

Firefox visar fler sidor utan problem men inte här på FB.

Nån som har en aning om vad jag kan göra?

Har inte pillat eller gjort nåt konstigt innan detta, datorn funkade bra i förrgår när jag stängde av den, jag har även kört skivkontroll och reparerat behörigheter och själva skivan. Sitter inte sjön direkt men jag föredrar Safari över Firefox, sen är det ju det att det inte funkar felfritt med Firefox heller.

Just det, när jag skulle tanka hem Safari från Apples hemsida med Firefox (eftersom Safari inte funkade där heller) så gick inte det heller, det stod att certifikaten inte gällde och att SSL (eller nåt) inte kunde köras och därför kom jag inte längre än så.

Surfar via iPhonen och 3g Telenor om det kanske säger nåt ytterligare, både inkoppad och via Bluetooth.
Citera
2011-06-10, 11:36
Medlem
Många större företag uppdaterade i förrgår/igår till IPv6, vilket ledde till att vissa sidor inte fungerade som de skulle (bla. Apple)
Har du fortfarande problem med vissa sidor?
Citera
2011-06-10, 16:54
Medlem
felstavadds avatar
Nix, ser likadant nu nu som igår. Jag la ju in systemet igen på nytt, ska köra uppdateringar nu så får vi se om några timmar. Firefoxen funkar ju iaf, märkligt. Finns det nån inställning jag kommit åt som stänger av bilder i Safarin?
Senast redigerad av felstavadd 2011-06-10 kl. 16:56.
Citera
2011-06-10, 19:32
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Nix, ser likadant nu nu som igår. Jag la ju in systemet igen på nytt, ska köra uppdateringar nu så får vi se om några timmar. Firefoxen funkar ju iaf, märkligt. Finns det nån inställning jag kommit åt som stänger av bilder i Safarin?

Det finns en sådan, ja. Jag känner inte till något kortkommando för den, men om man aktiverar "utvecklarmenyn" i inställningarna så kan man sedan välja "utvecklare" - "Avaktivera bilder".
Citera
2011-06-10, 20:19
Medlem
felstavadds avatar
Uppdaterat och kollat på utvecklarmenyn, allt ska var ok men det funkar inte trots detta, märkligt det här, inga bilder på några sidor visas överhuvudtaget, Firefox funkar perfekt.
Citera
2011-06-13, 18:04
Medlem
felstavadds avatar
Och lika mystiskt som allt försvann, lika mystiskt kom allt tillbaka igår .
Citera
2011-10-06, 15:43
Medlem
Moffins avatar
Jag har exakt samma problem i firefox (IE fungerar dock bra) och det är bara FB-sidan detta händer på verkar det som. Är det någon som vet om detta går att lösa på annat sätt än att ominstallera? Har det på jobbdatorn och har inte admin längre så blir så krångligt annars.

Kan tillägga att jag kört FB i FF utan admin felfritt i flera veckor, sedan helt plötsligt kom detta problemet. Det kom ju en update nyss till FF men det hjälpte inte att installera den.

Nån som vet?
Citera
2011-10-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag har exakt samma problem i firefox (IE fungerar dock bra) och det är bara FB-sidan detta händer på verkar det som. Är det någon som vet om detta går att lösa på annat sätt än att ominstallera? Har det på jobbdatorn och har inte admin längre så blir så krångligt annars.

Kan tillägga att jag kört FB i FF utan admin felfritt i flera veckor, sedan helt plötsligt kom detta problemet. Det kom ju en update nyss till FF men det hjälpte inte att installera den.

Nån som vet?
https://www.flashback.org/t1647606
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in