2011-06-10, 00:45
Medlem
Sufferstreams avatar
http://mmajunkie.com/news/23944/dana-white-ufc-adding-125-pound-featherweight-division-like-really-soon.mma

Fantastiskt, vuxna män med kroppar som barn kommer börja smutsa ner UFC korten..
Citera
2011-06-10, 00:49
Medlem
du kunde väl skriva kilo och inte lbs.

Jag tror "fly weight" fighters kommer bringa mycket mer action, inget brottning på marken och så.
Citera
2011-06-10, 00:57
Medlem
125 lbs är c:a 57 kg. Enligt Nationalencyklopedin är gränsen för dvärgväxt 150 cm. 57 kg på 150 cm ger ett BMI på 25,3. Som jämförelse har Jon Jones har ett BMI på 25 i matchform (om vikt- och längduppgifterna på wikipedia stämmer), och då tog jag första bästa bälteshållare för att jämföra.

Vi ska alltså få beskåda äkta dvärg-fighting. Awesome!
Citera
2011-06-10, 01:03
Medlem
bomayes avatar
skönt! frågan är hur utbuted av fighters ser ut. Skulle ljuga om jag påstod att jag var insatt i 125lbs gränsen.

Detta är ett ypperligt tillfälle att göra en tuf-säsong med lite duktiga fighters för en gångs skull.
Citera
2011-06-10, 15:57
Medlem
Om några år kommer Kenny Florian dominera den här divisionen.
Citera
2011-06-10, 16:12
Medlem
Zentropiums avatar
Fyfan vad onödigt. Det räcker väl med småttingarna i fjäder- och bantamviktsdivisionerna, bara det är ju gränsfall. Vill man se dvärgar göra konster kan man gå på cirkus.
Citera
2011-06-10, 18:15
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
125 lbs är c:a 57 kg. Enligt Nationalencyklopedin är gränsen för dvärgväxt 150 cm. 57 kg på 150 cm ger ett BMI på 25,3. Som jämförelse har Jon Jones har ett BMI på 25 i matchform (om vikt- och längduppgifterna på wikipedia stämmer), och då tog jag första bästa bälteshållare för att jämföra.

Vi ska alltså få beskåda äkta dvärg-fighting. Awesome!

Lägger vi istället in mästaren från viktklassen över (Dominick Cruz) får vi ett BMI på 20.4. Med 57kg ger det oss en motsvarande längd på 167cm. Killar som Benavidez (163cm) kommer väl t.ex. att droppa ner. Du behöver nog inte oroa dig för dvärgar.

I övrigt har jag inget emot en flyweight-division då de lätta killarna tillskillnad från tungviktarna har tekniken men kanske främst orkar utföra den och inte tar slut redan efter en rond.
Citera
2011-06-10, 19:02
Medlem
bombaccis avatar
Trist, räcker med viktklasser nu. Det är bra om varje viktklass har med en fight på varje ufc. Men nu måste även denna viktklass vara med. Jag kan räkna upp alla mästare i viktklasserna förutom i den allra lättaste...känns som om det säger någonting.

Hade hellre sett att man lagt in damdivision i ufc istället, vore roligt att se Gina Caronu ( eller hur man nu stavar hennes namn, var Crush på gladiatorerna i alla fall), fightas än att se "skinn och ben" gå upp o fightas.
Citera
2011-06-10, 19:55
Medlem
Kom igen! Det är ett tecken på att sporten växer att nya viktklasser införs. Matcher i lätta viktklasser är ofta mer fartfyllda än tyngre viktklasser och därmed ofta mer underhållande.
Citera
2011-06-10, 20:13
Medlem
Sokans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperg
Kom igen! Det är ett tecken på att sporten växer att nya viktklasser införs. Matcher i lätta viktklasser är ofta mer fartfyllda än tyngre viktklasser och därmed ofta mer underhållande.

Man måste dra gränsen. Jag vill inte se några jävla dvärgar
Citera
2011-06-10, 20:15
Medlem
bomayes avatar
gissar att många av stolpskotten inte såg WEC. De hade ofta de bästa galorna, just för att det var mindre grabbar som fightades snarare än flodhästar som sänker varandra med ett kasst slag.
Citera
2011-06-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokan
Man måste dra gränsen. Jag vill inte se några jävla dvärgar
Well, det behöver du inte heller eftersom de inte är dvärgar i den klassen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in