2011-06-09, 23:20
Medlem
Jag kan irritera mig av händelser som jag spelar upp i huvudet som inte ägt rum på riktigt. Ibland kan det leda till att jag blir så arg och frustrerad att närmsta föremål kan flyga i väggen( aldrig hänt men verkligen på god väg), jag kan börja småmumla och försvinna i "scenariot" och sedan komma på mig själv i hemmet, jobbet att "oj, kanske borde varva ner innan någon tror jag är psykbrytet från säter".

Det handlar oftast om familjemedlemmar eller dylikt nära personer som kan fråga om en grej, och jag säger nej, men måste repetera mig själv och blir då irriterad för personen inte uppfattade mitt nej första gången jag sade det, och då kan spåra ur som ovan..

Känns inte riktigt hälsosamt.

Kan det bero på stress? Någon som känner igen sig och har lyckats förebygga detta?

Tips & Trix?
Citera
2011-06-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aphuset
Jag kan irritera mig av händelser som jag spelar upp i huvudet som inte ägt rum på riktigt. Ibland kan det leda till att jag blir så arg och frustrerad att närmsta föremål kan flyga i väggen( aldrig hänt men verkligen på god väg), jag kan börja småmumla och försvinna i "scenariot" och sedan komma på mig själv i hemmet, jobbet att "oj, kanske borde varva ner innan någon tror jag är psykbrytet från säter".

Det handlar oftast om familjemedlemmar eller dylikt nära personer som kan fråga om en grej, och jag säger nej, men måste repetera mig själv och blir då irriterad för personen inte uppfattade mitt nej första gången jag sade det, och då kan spåra ur som ovan..

Känns inte riktigt hälsosamt.

Kan det bero på stress? Någon som känner igen sig och har lyckats förebygga detta?

Tips & Trix?

Stress och en bakomliggande frustration över någonting. Jag kan också sitta och spela upp imaginära scenarion som skulle retat upp mig i verkligheten, och sedan finna mig själv med att sitta och vara arg på personen eller situationen.

Försök stressa mindre och ta itu med problemet, som kan vara någonting helt oberoende och utomstående. Kanske en person som du inte går ihop med, eller en förvirring om arbete/skola som ligger och pyr.
Citera
2011-06-10, 14:00
Medlem
KiaWs avatar
PoP -> Psykiska problem
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem