2016-04-26, 05:12
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Kombinera paracetamol med NSAID, (alvedon+ ipren)
Hjälper inte alls.
Citera
2016-04-26, 18:59
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Hjälper inte alls.
Gå till en tandläkare?
Citera
2016-04-26, 20:21
Medlem
Har personligen fått hjälp av krossad kryddnejlika blandat med mycket lite vatten, duttat på "pastan" på det onda. Hjälper rätt bra eftersom kryddnejlika innehåller smärtstillande/inflammationsdämpande eugenol. Användes flitigt inom tandvården förr, eugenol-olja, som bedövningsmedel. Har man djävulska smärtor t ex i tand som kräver rotfyllning, då räcker det inte med kryddor. Ring tandakuten.
Citera
2016-05-04, 19:18
Medlem
Indos avatar
När jag får tandvärk (vilket är rätt ofta) så brukar jag ta en treo,bryta den i mindre bitar och gnugga in skiten på tanden där det gör ont,efter en stund så brukar det släppa..

ja jag vet att TS inlägg är gammalt,men skrev detta ifall nån annan har samma problem och söker svar..

må bäst och bit ihop
Citera
2020-07-05, 21:29
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Ta ett glas vatten och sen blandar du i en tesked salt och rör runt. Och sen tar du och gurglar runt med det i mun och spottar ut sen. Brukar hjälpa för stunden.
Citera
2020-07-05, 21:37
Bannlyst
en tops blött i t-röd , ner med den i hålet , efter en 10 min så känner du som tandläkarbedövning i halva käken och värken är borta .

som bonus så får du eventuellt död på infektionen och en god andedräkt

T-RÖD för god för att kolsyras , är mitt tips
Citera
2020-07-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Goddag
Så jag har tandvärk, har endel hål i tänder som ska lagas och några ska dras ut och annat trevligt, men nu är det så att varje kväll har jag börjat få ont i en speciell tand. Vilket inte har varit så problematiskt för det har bara varit att sova igenom det.

Men idag börjar tanden trilskas även dagtid vilket stör mig.

Så jag tänkte om ni kanske har några huskurer mot tandvärk ?

Jag äter redan Metadon 80mg vilket inte hjälper, eller det kanske hjälper men inte bra nog. Jag har tagit en Alvedon 500mg också.

Tack!

PS. Jag kan inte dricka mig berusad då jag håller min nykterhet högre än smärlindring, men gurgla med starksprit kanske kan vara något? DS

Edit: Jag gurglade med sådan tandläkarvätska Flux heter den visst, är det något fara att gurgla med den vätskan mer än 2 gånger per dag?
Ta en bit metallfolie och tugga där det gör ont det hjälper ta sedan en rejäl sup eller två
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in