Citat:
Ursprungligen postat av hondendar
Det här är alltså en fd kollega till dig och det som skedde, skedde under arbetstid hos din arbetsgivare? Eller?
För isf har du tystnadsplikt och får under vilka omständigheter som helst inte diskutera vad som sker under din arbetstid. Det finns lagar som sköter det där, varför ska du blanda dig i?
Jag ÄR arbetsgivare. Och självfallet skulle jag aldrig ens tänka på att lämna ut personlig information om någon "vårdtagare", som kan knytas till denne. Information om den anställde tjyven handlar däremot inte om "vårdtagaren" och det finns inga lagar som reglerar hur personaladministrativa aspekter på ett företags anställda från spridas. Såklart skall en arbetsgivare visa hänsyn och inte föra vidare personliga saker som arbetstagaren har berättat.
Men i detta fall skulle den information jag anger inte kunna knytas till mig. Jag skulle aldrig outat henne från detta fb konto, utan från ett där hon inte kan koppla ihop mig med det jag skrivit innan.
Grejen med det hela är att det inte är många arbetsgivare (inte vi heller) som begär in registerutdrag för den anställda hemtjänstpersonalen. Det skulle nog inte ens stoppa en sådan här människa, hon skulle bara förfalska dokumentet i en kopiator med tipex och sedan lämna till arbetsgivaren.
Denna människa har alltså stulit från handikappade personer som ligger i en säng och inte kan röra sig... URSCH säger jag! Vidrigt! (och nej det är ingen gammal flickvän...)
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Har vädrat detta lite med mina kollegor, och en sådan tråd vore inte ok enligt 0.09, ifall du inte kommer med viss fakta som faktiskt styrker (t.ex FUP eller liknande) det du säger.
Jag förstod nästan det! Tack för svaret!
Har någon tips på andra webbplatser där man kan sprida sådant här, samt att textinformationen fastnar i googles sökrobot?