Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hörnstenen i JVs demagogi är efterrationalisering, och utan den skulle hela JV-korthuset sannoliken kollapse inom några år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Doubletime
Vad är felet med att använda normal svenska ? Detta är inte poesi hörnan så jag förstår inte vad du vinner på att använda svåra ord.
I religions-debatten relateras till några av dom svåraste filosofiska problem som finns. Jag ser inte nån fördel i att referera till dom enskilda komponenter av denna komplicerade debatt på "mojäng"-nivån för att tillfredställa krav om att föra debatten med grottmänniska-vokabulär.
(Desutom är jag säkrare på området "fina ord" än på svenskan, där jag båda grammatisk och stilmässigt har mina brister).
Citat:
För övrigt måste jag saga att det här är en av de dummaste argumenten jag någonsin hört.
Va? Att falsk analogiserande är ett argumentationsfel?
"Dumheten" liggar i att öht introducera falska analogier.
Citat:
Om man hittar ett urgammalt music instrument I Ballingslöv är det då enbarrt spekulationer att anta att en människa gjort det då man inte kunnat observera det ?
Varför byttar du én falsk analogi mot en annan? Det gör det inte mer legitimt.
Citat:
Jag börjar tvivla på att det finns en enda gnostic ateist I hela världen..
Man kan ju alltid hoppas att du har rätt, men det finns faktisk en liten handfull starka ateister kvar.
Citat:
Slår vad om att ni lurar er själva för att det är aldelles för filososfiskt obekvämt att tro på något större.
Vilken "filosofi"-gren refererar du till? Epistemisk-metafysiska spekulationer?
Och varför skulle ateister börja "tro"? Det är liksom helt utanför det underlag och den motivation vi vanligan har.