2011-06-08, 23:19
Medlem
Håller seriöst på att bli galen.

Flytta gärna tråden om den ligger i fel forum. Ställ frågor om ni inte förstått vad jag menar. Skriver lite hastigt nu.

Har lagt ner timmar på att försöka få ett BankID från Swedbank så jag kan gå in på skatteverket och administrera min skatteåterbäring.

När jag loggar in på Swedbank och väljer tillval - bank id - översikt så står det att jag har ett giltligt Bank id.

Så kollar jag på "Typ:" - "på fil" står det.
Hittar ingen jävla fil att ta hem. Förra året tog jag hem denna fil. Men det kan väl knappast vara så att du bara kan hämta den en gång?

Försöker då ta hem ett nytt Bank ID och då behöver jag säkerhetsprogrammet "Personal".

Jag har laddat ned senaste versionen av programmet (korrekt) och installerat det (korrekt) men när jag försöker beställa Bank id på fil står det att jag inte har säkerhetsprogrammet.

Så det stora problemet är väl att min dator/swedbank inte hittar säkerhetsprogrammet.

Operativsystem: Mac OS x 10.6.7
Webbläsare: Firefox 7

Så detta bör uppfylla systemkraven för installationen? Eller går detta bara på windows?....

Försöker då med Bank ID på mobil som ej fungerar till min mobil/operatör (står det) - Iphone 4 med Comviq.

Skulle väl kunna ringa BankID - support men har bara dåliga erfarenhet av Swedbanks support. En timmes väntetid och inkompetens. Som jag varken har tid eller lust till.

När jag väl kommer in till skatteverket (om jag kommer så långt) och kan ev då lägga till ett bankkonto där pengarna ska in. Får jag det innan midsommar då? Deklarerade innan 1a maj. Men har ej registrerat ett bankkonto.
Har hört olika bud.

Tack på förhand!!!
Citera
2011-06-09, 23:44
Medlem
Kan det här vara något?

http://support.bankid.com/sv/supportbankidcom/Mitt-BankID-fungerar-inte/Systemkrav/

Citat:
BankID säkerhetsprogram fungerar med Firefox 4. I Mac OS X 10.6 så startas Firefox 4 normalt som ett 64-bitsprogram. Användare som har den kombinationen och vill använda BankID måste starta Firefox i 32-bitsläge.

Testa Safari annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in