2011-06-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Chiellini har inte varit vänsterback på flera år så jag förstår inte varför du nämner honom? Dessutom är Abidal offensiv, dock inte bra offensivt.
Chiellini var väl vänsterback flera matcher den gångna säsongen.
Citera
2011-06-18, 19:26
Medlem
GrefveVons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Chiellini var väl vänsterback flera matcher den gångna säsongen.

Chiellini har bara spelat vänsterback pga skador på De Ceglie och Traoré han är mittback egentligen.
Citera
2011-06-18, 19:32
Medlem
J.R.s avatar
Otroligt vad många mediorkra spelare som rabblats upp i den här tråden (förutom maldini då men han har ju slutat). Cole, Evra kan väl inte på allvar komma ifråga när man snackar om världens bästa?
Citera
2011-06-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrefveVon
Chiellini har bara spelat vänsterback pga skador på De Ceglie och Traoré han är mittback egentligen.
Det vet jag väl, jag kommenterade bara snubbens påstående att Chiellini inte varit vänsterback på flera år.
Citera
2011-06-18, 19:38
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Otroligt vad många mediorkra spelare som rabblats upp i den här tråden (förutom maldini då men han har ju slutat). Cole, Evra kan väl inte på allvar komma ifråga när man snackar om världens bästa?

Vem är den bästa då?
Citera
2011-06-18, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vem är den bästa då?

Offensivt är marcelo häst längder bättre än de flesta och hans defensiv heter duga och kommer bli bättre nästa säsong.
Citera
2011-06-19, 13:05
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Cole förstår jag inte, men hur kan du på allvar tycka att Evra inte förtjänar att nämnas? Komplett på sin vänsterposition.

Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Det vet jag väl, jag kommenterade bara snubbens påstående att Chiellini inte varit vänsterback på flera år.

Ordinarie vänsterback, så klart.
Citera
2011-06-19, 14:07
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Cole förstår jag inte, men hur kan du på allvar tycka att Evra inte förtjänar att nämnas? Komplett på sin vänsterposition.

Håller med, Cole vettefan men Evra Rör sig definitivt i de högsta kretsarna.
Citera
2011-06-19, 14:41
Medlem
Berra777s avatar
För mig är det ganska självklart att Marcelo ska ses som den bästa vänsterbacken just nu. Ashly Cole och Patrice Evra har haft en ganska medioker säsong och har fått en del skit kastat mot sig, fotboll är trots allt en färskvara och man bör då inte ta med spelare som "var bra bara att de har varit dåliga i år". Låt se ifall de kan göra en bra säsong nästa år? Sedan vill jag inte uttala mig om Lahm då jag helt enkelt inte tittar på Bundesliga men nog är han stabil när han väl spelat i landslaget, men världens bästa tror jag inte att han är.

Att folk sedan ser andra än Marcelo som den bästa för att han ska vara dålig i defensiven stämmer inte över huvud taget. Däremot kan jag hålla med om att han inte var speciellt bra bakåt förra och förr-förra året men det berodde inte endast på hans defensiva spel, snarare laget som helhet som inte kunde täcka upp ytorna efter honom vilket gjorde att det blev helt fritt på kanten. Gäller ju att laget som helhet fungerar för att en back ska spela bra, Evra hade inte gjort det bättre vill jag lova om det blev helt fritt på hans kant varje gång han gick framåt.

Coentrão kommer komma till Real Madrid inom de närmsta dagarna, han kommer då både konkurrera med Marcelo men också högre upp i banan där han tidigare spelat, att han ska vara tänkt som högerback tror jag inte på då vi redan har Arbeloa där.
Citera
2011-06-19, 18:35
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Evra har varit på tok för ojämn i år för att kunna rankas som världens bästa vänsterback, detta kommer från en Unitedsupporter.

De tre som utmärkt sig bäst i år tycker jag är, i följande ordning; Marcelo, Baines och Abidal. Marcelo har varit fantastiskt bra offensivt, och inte gått bort sig i defensiven. Baines har varit ruskigt bra i Everton, och jag hoppas för hans skull att han går till ett större lag i PL där han kan visa upp sig ordentligt. Abidal var, under tiden han inte var borta, ruskigt bra defensivt, om än inte ett hot framåt.
Citera
2011-06-19, 19:01
Medlem
Rambovics avatar
Evra
Cole
Chiellini (kan spela vänster)
Citera
2011-06-19, 20:30
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
De tre som utmärkt sig bäst i år tycker jag är, i följande ordning; Marcelo, Baines och Abidal. Marcelo har varit fantastiskt bra offensivt, och inte gått bort sig i defensiven. Baines har varit ruskigt bra i Everton, och jag hoppas för hans skull att han går till ett större lag i PL där han kan visa upp sig ordentligt. Abidal var, under tiden han inte var borta, ruskigt bra defensivt, om än inte ett hot framåt.

Baines petar väl bland annat A. Cole i landslaget för tillfället?

Hoppas han stannar i Everton, PL behöver ett underdog lag som Everton för att kunna skapa spänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in