2011-06-08, 03:03
Bannlyst
Så fort min fru inte får som hon vill frågar hon om skilsmässa. Jag förklarar att det inte passar nu med småbarn och vi har det ganska bra som inte bråkar annars. Vi fyllde i en skilsmässo-blankett förut av ekonomiska skäl. För att slippa detta tjafs funderar jag på att sända in den så blir vi sambo istället. Och anger de gamla ekonomiska skälen, vilka de är kan vi lämna därhän.

Efter 10 år blir man lite trött på varandra men för barnens bästa ska man kämpa på. Jag ber henne ibland att dra iväg när jag blir förbannad, då vill hon absolut stanna kvar här i min stora villa Risken lär väl öka, eller banden stärks tvärtom om man blir sambo?
Citera
2011-06-08, 03:10
Bannlyst
Vadå inte passar med skilsmässa pga barn? Klart det passar, bättre för barnen att växa upp med skilda föräldrar än föräldrar som bara bråkar och/eller är olyckliga.

För barnens bästa så borde ni avsluta eran relation. Vem är det som går runt och lurar i folk att barnen mår bra av att bo med 2 vuxna som knappt kommer överens och mår dåligt i varandras sällskap?

Bli särbos för era barns skull om ni envisas med att vara tillsammans, herregud... Tycker helt ärligt synd om era barn.
Citera
2011-06-08, 03:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Vadå inte passar med skilsmässa pga barn? Klart det passar, bättre för barnen att växa upp med skilda föräldrar än föräldrar som bara bråkar och/eller är olyckliga.

För barnens bästa så borde ni avsluta eran relation. Vem är det som går runt och lurar i folk att barnen mår bra av att bo med 2 vuxna som knappt kommer överens och mår dåligt i varandras sällskap?

Bli särbos för era barns skull om ni envisas med att vara tillsammans, herregud... Tycker helt ärligt synd om era barn.
Men vi är ganska lyckliga och bråkar väldigt sällan. Ett barn har dessutom lite problem i skolan ibland så de sociala banden får inte bli sämre, när vi tittade på hus utan mamma, föreslog jag att mamma kunde bo där som hon ville nära oss och sitt jobb, det ville barnet absolut inte. Barnen är lyckliga och harmoniska annars och så är vi med för det mesta, bråkar man aldrig är det något fel. Jag blir bara trött på tjafset om skilsmässa som återkommer några ggr per år, då hon inte vill flytta när jag blir förbannad. Ett barn och frun vill absolut inte flytta, inte jag heller från det hus mitt företag köpt och betalt åt mig. Så det är meningslöst att överdriva mitt förslag med fantasier.
Citera
2011-06-08, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjan
Vi fyllde i en skilsmässo-blankett förut av ekonomiska skäl. För att slippa detta tjafs funderar jag på att sända in den så blir vi sambo istället. Och anger de gamla ekonomiska skälen, vilka de är kan vi lämna därhän.

Efter 10 år blir man lite trött på varandra men för barnens bästa ska man kämpa på. Jag ber henne ibland att dra iväg när jag blir förbannad, då vill hon absolut stanna kvar här i min stora villa Risken lär väl öka, eller banden stärks tvärtom om man blir sambo?

De ekonomiska skälen (som vi lämnar därhän) är väl den stora skillnaden.
Om ni skiljer er ser jag inte riktigt hur det skulle få er att komma närmare varandra.
Du får väl helt enkelt föra en bättre dialog med din fru, verkar som att den skulle kunna förbättras.
Citera
2011-06-08, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmrecentior
De ekonomiska skälen (som vi lämnar därhän) är väl den stora skillnaden.
Om ni skiljer er ser jag inte riktigt hur det skulle få er att komma närmare varandra.
Du får väl helt enkelt föra en bättre dialog med din fru, verkar som att den skulle kunna förbättras.
Är man gift kanske man slarvar lite då det tar emot att skiljas, som sambo gäller det att vårda samhörigheten bättre. Hon gillar att sitta och prata ibland men är för det mesta för trött pga för mkt träning och arbete, nu är dessutom hennes pappa här med sitt babbel så hon blir än mer trött och jag får vänta.
Citera
2011-06-08, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjan
Är man gift kanske man slarvar lite då det tar emot att skiljas, som sambo gäller det att vårda samhörigheten bättre. Hon gillar att sitta och prata ibland men är för det mesta för trött pga för mkt träning och arbete, nu är dessutom hennes pappa här med sitt babbel så hon blir än mer trött och jag får vänta.

Men tror du inte att det är åren och inte själva beviset som gör att det inte är som tidigare.
Kan sluta med förtroendekris, och du får motsatt effekt.
Citera
2011-06-09, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmrecentior
Men tror du inte att det är åren och inte själva beviset som gör att det inte är som tidigare.
Kan sluta med förtroendekris, och du får motsatt effekt.
Det bästa med bråk är efter, igår la jag mig på henne och kramades med lite småjuck
Citera
2011-06-09, 09:52
Medlem
Zijns avatar
Jag förstår inte riktigt varför du tror att det skulle vara bättre att vara sambos än att vara gifta. Kan du utveckla detta lite?

Menar du att hon skulle sluta ta saker för givet (som dina pengar?) och ge efter mer för att hålla dig glad, eller vad handlar det om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in