2011-06-07, 22:11
Medlem
Dalomsupports avatar
En 25årig man misstänks ha våldtagit en minderårig flicka i en by utanför Rättvik.
25åringen anhölls i helgen och har setat anhållen sedan dess och ingen häktnings framställan har gjorts. Varför ingen häktesframställan? Man får väl bara sitta anhållen 3dagar vad jag vet? låt oss säga att han blev anhållen i lördags morse då ska han ju vara släppt i morse senast!?
Nån som vet mer? Vem är 25åringen? Offret?

Länk till lokalblaskan: http://www.dt.se/brottsplats/1.3365097-25-aring-anhallen-for-valdtakt-av-flicka
Citera
2011-06-07, 22:38
Medlem
Wertyms avatar
Är denna by Furudal?
Citera
2011-06-07, 23:07
Medlem
Dalomsupports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Är denna by Furudal?

Vet ej vad den heter!
Ligger Furudal i Rättviks kommun?

Ja de gör de,googlade
Citera
2011-06-08, 01:09
Medlem
Dalomsupports avatar
Pratat med en kille från Leksand och han har hört att GMs pappa är/har varit Polis i Rättvik eller Mora och heter Per! det var ju väldigt intressant så fall. Nu är ju inte jag nån vidare snok men några FB snokar kan säkert få fram nåt av detta.
Citera
2011-06-08, 05:06
Bannlyst
Gärningsmannens papz är polis - det är många poliser som har uppfostrat sina barn till att bli kriminella eller misslyckats med sin uppfostran.

Torbjörn Sivertsson - defibrator på Rikspolisstyrelsen - och dessförinnan personalvårdare/personalvårdsansvarig hos Stockholmspolisen - fixade jobb till sin dotter E. hos Stockholmspolisen - hon själv bröt sig i folks bostäder.

TS själv fixade pzykade kvinnliga poliser som kom och tiggde hjälp hos honom så han blev utsparkad hemifrån.

Själv kontaktade jag TS och frågade honom om i vilken omfattning de anmälda poliserna A J och A L som olagligt plågat mig och därigenom sett till att jag sedermera fått sparken från mitt arbete - haft kontakt med honom - T S svarade då att om han skulle berätta detta för mig skulle hans jobb snart ta slut. Då jag svarade - jaha jag förstår att du ömmmar för de kriminellla poliserna du har ju fixat jobb till din dotter hos polisen - din dotter som bryter sig in i folks bostäder och bestjäl dem.

Då hotade TS mig och sa att om jag skulle använda mig av det så skulle jag råka illa ut. Då anmälde jag TS men i vanlig ordning skrevs den anmälan av.

Poliser är inga snälla människor utan helt enkelt farliga - jag tänker på mig själv som blev hotad av TS (fd polis) därför att jag är negativ till kriminalitet och kriminella poliser.

Det är ju det som är så sjukt - poliser ger sig även på dem som är negativa till kriminalitet och därför kan man fråga sig om aktuell polis i detta fall uppfostrat sin son till att - har du stake måste du dämpa den och då är det bara att pumpa på första bästa dam vare sig hon vill eller inte. Det skulle ju förklara polissonens i tråden beteende. Och skulle någon påtala detta för polispapzen (som jag gjorde) blir han förmodligen hotad.
Citera
2011-06-08, 08:48
Medlem
Dalomsupports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allante
Gärningsmannens papz är polis - det är många poliser som har uppfostrat sina barn till att bli kriminella eller misslyckats med sin uppfostran.

Torbjörn Sivertsson - defibrator på Rikspolisstyrelsen - och dessförinnan personalvårdare/personalvårdsansvarig hos Stockholmspolisen - fixade jobb till sin dotter E. hos Stockholmspolisen - hon själv bröt sig i folks bostäder.

TS själv fixade pzykade kvinnliga poliser som kom och tiggde hjälp hos honom så han blev utsparkad hemifrån.

Själv kontaktade jag TS och frågade honom om i vilken omfattning de anmälda poliserna A J och A L som olagligt plågat mig och därigenom sett till att jag sedermera fått sparken från mitt arbete - haft kontakt med honom - T S svarade då att om han skulle berätta detta för mig skulle hans jobb snart ta slut. Då jag svarade - jaha jag förstår att du ömmmar för de kriminellla poliserna du har ju fixat jobb till din dotter hos polisen - din dotter som bryter sig in i folks bostäder och bestjäl dem.

Då hotade TS mig och sa att om jag skulle använda mig av det så skulle jag råka illa ut. Då anmälde jag TS men i vanlig ordning skrevs den anmälan av.

Poliser är inga snälla människor utan helt enkelt farliga - jag tänker på mig själv som blev hotad av TS (fd polis) därför att jag är negativ till kriminalitet och kriminella poliser.

Det är ju det som är så sjukt - poliser ger sig även på dem som är negativa till kriminalitet och därför kan man fråga sig om aktuell polis i detta fall uppfostrat sin son till att - har du stake måste du dämpa den och då är det bara att pumpa på första bästa dam vare sig hon vill eller inte. Det skulle ju förklara polissonens i tråden beteende. Och skulle någon påtala detta för polispapzen (som jag gjorde) blir han förmodligen hotad.

jaha okej... Och vad tillför detta tråden?
Citera
2011-06-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalomsupport
jaha okej... Och vad tillför detta tråden?

Ja en hel del va? OM GM pappa är polis kan det vara förklaringen till att ingen har hört något - vem är GM?
Citera
2011-06-08, 12:35
Medlem
Dalomsupports avatar
ingen som lyckats luska fram mer?
Citera
2011-06-08, 13:00
Medlem
Miskatonics avatar
Citat:
Vet ej vad den heter!
Ligger Furudal i Rättviks kommun?

Ja de gör de,googlade

Om något händer i Rättviks kommun så händer det i Furudal..
Men brukar inte lokaltidningen kalla Furudal för "samhället" snarare än "by"?
Citera
2011-06-08, 13:18
Medlem
Dalomsupports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miskatonic
Om något händer i Rättviks kommun så händer det i Furudal..
Men brukar inte lokaltidningen kalla Furudal för "samhället" snarare än "by"?

Ingen aning.
Men jag tror det hände i en liten by strax utanför Rättvik!
enligt min vän i Leksand så hette byn typ bläcket eller något i den stilen.
Nån som vet om det finns nån sån by?
Citera
2011-06-08, 13:25
Medlem
Miskatonics avatar
Citat:
Ingen aning.
Men jag tror det hände i en liten by strax utanför Rättvik!
enligt min vän i Leksand så hette byn typ bläcket eller något i den stilen.
Nån som vet om det finns nån sån by?

Bläcket finns och är extremt litet. Är ursprungligen från Rättviks kommun och försöker prata runt med folk jag känner där uppe i detta nu, men de flesta verkar inte ens ha hört om det.
Citera
2011-06-08, 15:09
Medlem
Dalomsupports avatar
25åringen är numera häktad av Mora tingsrätt misstänkt för våldtäkt.
http://www.dt.se/brottsplats/1.3380122-misstankt-for-valdtakt-av-barn-haktad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in