2011-06-07, 18:30
Medlem
Hej tyckte det skulle vara roligt med en tråd där ni skriver vad som fick er börja röka på? Själv läste jag lite om det på nätet och hade väldigt jobbiga sömnproblem och efter en jay så kunde man sova hur gott som helst
Citera
2011-06-07, 18:41
Medlem
fr3aksh0ws avatar
För att jag var sugen på att testa bara
Citera
2011-06-07, 18:41
Medlem
Andreashers avatar
Nyfikenhet. Jag var nyfiken och hade blivit inspirerad utav filmer och låtar på internet, därför ville jag testa hur det kändes.
Är inte speciellt erfaren, men har rökt ett antal gånger.
Var absolut inget grupptryck, säger alltid nej till övriga, alternativt tyngre narkotikaklassade droger.
Citera
2011-06-07, 18:44
Medlem
SeLeCtedOnes avatar
Jag drogs till lukten. Hasch luktar ju godare än felix köttbullar!!!
Citera
2011-06-07, 18:47
Medlem
Jarans avatar
Grupptryck, skulle ut och röka cigg trodde jag, då tog dom fram en joppe, då sa dom bara att jag skulle röka den och det gjorde jag. Har rökt några gånger efter det, det verkade inte vara så beroendeframkallande som vuxna har sagt.
Citera
2011-06-07, 18:54
Medlem
Unikos avatar
Testade bara för testandes skull. Gjorde samma sak med cigg och alkohol när man var yngre. Testade hasch och gräs och gillade det.
Citera
2011-06-07, 19:01
Medlem
Chilla-Galets avatar
Polare hade testat och blev nyfiken på hur det var.
Citera
2011-06-07, 19:05
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Hjälpte syrran att flyta ut på landet, när vi var klara och skulle ut på en cigg tog dom fram en spliff.
Hade inga tankar/åsikter om det alls, så det var ju något nytt och jag ville testa själv för att få en uppfattning. Tur jag gjorde det, för det öppnade ett nytt kapitel i mitt liv, som har gett mig erfarenheter som jag inte ens kunde drömt om innan, och jag hade nog inte suttit här idag om inte jag tagit emot spliffen.

Kortfattat så var det inte jag som letade efter drogerna, utan dom fann mig, ödet lixsom
Senast redigerad av SpirituzSancti 2011-06-07 kl. 19:08.
Citera
2011-06-07, 19:07
Medlem
Cabows avatar
Det var på skolavslutningen i 9:an och jag skulle skussa en turk till stationen för han skulle köpa ''hasch''. När dom väl hade rullat gåsen så frågade dom mig om jag ville ha, hade hört talats om det innan så jag tog ett megabloss, aldrig rökt innan(inte ens cigaretter) så jag hostade ganska hårt men kände ingenting.
Citera
2011-06-07, 19:08
Medlem
GreenProphets avatar
Nyfikenhet samt bättre alternativ till alkohol som man ej tål, resten av cb känslan är en bonus.
Citera
2011-06-07, 19:10
Medlem
Nyfikenhet. Hade inte tänkt röka lika mycket som jag gjorde i början heller, det var på grund av polare som bjöd hela tiden.
Citera
2011-06-07, 19:11
Medlem
FFFFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeLeCtedOne
Jag drogs till lukten. Hasch luktar ju godare än felix köttbullar!!!

+1

Sen tycker jag att det låter som att man börjat punda när man skriver rubriken så som denna är skriven. Visst röker man jazztobak ibland men det är ju inte som att börja röka cigg tex, dem som gör det röker ju hela tiden och då är det mer intressant vad som fick dem att börja. imo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in