Vadå för att kunna se bakom censuren så måste jag ha orginala bilden?
Nej, data lagras i bildfilen från kamerorna. Saker som när bilden togs, kamermodell om blixt var på/av etc.
En sak som även lagras är en liten miniatyrbild av originalet som är till för att förhandsvisa bilden.
gjorde en test, tog en jpegbild o la in i paint, gjorde en cencur.. laddade upp på sidan o vips så va censuren borta, man såg klart o tydligt vem de va under,, fan va farligt!!
Jag har en bild, också den från bilddagboken. Har testat med exif, dock så får jag inte fram en ocensurerad bild. Är relativt säker på att "censureringen" är gjord i paint osv. Så allting pekar på att det borde fungera? Vad är det som kan göra att inte vill sig?
Jag har en bild, också den från bilddagboken. Har testat med exif, dock så får jag inte fram en ocensurerad bild. Är relativt säker på att "censureringen" är gjord i paint osv. Så allting pekar på att det borde fungera? Vad är det som kan göra att inte vill sig?
Finns det någon EXIF över huvud taget? Att den är bortplockad är ju inte helt omöjligt.
Vad gör att du är ”relativt säker”? Länka till bilden så får du garanterat hjälp.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!