2008-09-16, 17:01
Medlem
sladdetasss avatar
Förstår inte hur man tar bort censuren med programmet.
Citera
2008-09-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im Mclovin
Vadå för att kunna se bakom censuren så måste jag ha orginala bilden?
Nej, data lagras i bildfilen från kamerorna. Saker som när bilden togs, kamermodell om blixt var på/av etc.
En sak som även lagras är en liten miniatyrbild av originalet som är till för att förhandsvisa bilden.

För er som har firefox:
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/3905

Högerklicka på bild, View image exif data.
Citera
2008-09-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlumm
Tack! Läste i någon gammal tråd att det var omöjligt att återskapa thumbnailen, var ju inte så svårt.
Om du tar bort tumnageln är det nog lite knepigt att återskapa den.
Citera
2008-09-16, 18:12
Medlem
gjorde en test, tog en jpegbild o la in i paint, gjorde en cencur.. laddade upp på sidan o vips så va censuren borta, man såg klart o tydligt vem de va under,, fan va farligt!!
Citera
2008-09-23, 23:35
Medlem
Whitesnakes avatar
jag får det inte att funka.. vare sig med länken eller med programmet... =/
Citera
2008-10-12, 19:08
Medlem
men varför blir bilderna så små för?:O eller e det jag som gör något fel? från 35kb tee 4 kb den blir ju jätte liten
Citera
2008-10-12, 20:43
Medlem
BlåTomtes avatar
Haha, det fungerar ju... snajs
Citera
2008-10-13, 08:18
Medlem
Fekkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cockostripe
men varför blir bilderna så små för?:O eller e det jag som gör något fel? från 35kb tee 4 kb den blir ju jätte liten
Den 'ocensurerade' bilden är bara en thumbnail, så att den blir mindre är inget konstigt.
Citera
2008-10-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fekke
Den 'ocensurerade' bilden är bara en thumbnail, så att den blir mindre är inget konstigt.

okej bra då vet jag att jag inte gjorde fel:P men det va ju lite jobbigt dock menmen=) smällar man får ta
Citera
2008-10-14, 22:53
Medlem
Kallekanons avatar
Jag har en bild, också den från bilddagboken. Har testat med exif, dock så får jag inte fram en ocensurerad bild. Är relativt säker på att "censureringen" är gjord i paint osv. Så allting pekar på att det borde fungera? Vad är det som kan göra att inte vill sig?
Citera
2008-10-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Jag har en bild, också den från bilddagboken. Har testat med exif, dock så får jag inte fram en ocensurerad bild. Är relativt säker på att "censureringen" är gjord i paint osv. Så allting pekar på att det borde fungera? Vad är det som kan göra att inte vill sig?

Finns det någon EXIF över huvud taget? Att den är bortplockad är ju inte helt omöjligt.
Citera
2008-10-14, 23:30
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Vad gör att du är ”relativt säker”? Länka till bilden så får du garanterat hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in