2011-06-07, 17:06
Medlem
tja det är så att jag logga in för att se om mina pengar skulle utbetalas, så såg jag att det saknades en siffra i clearing nr , kommer jag få ut mina pengar innan midsommar?
Citera
2011-06-07, 17:19
Medlem
fjiskens avatar
Fan, vart skulle man skriva kontonummer o skit på deklarationen någonstans?
Citera
2011-06-07, 17:20
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
tja det är så att jag logga in för att se om mina pengar skulle utbetalas, så såg jag att det saknades en siffra i clearing nr , kommer jag få ut mina pengar innan midsommar?

Ring skattemyndigheten och rätta till felet, då kan du även passa på och fråga om när du får dina pengar.
Citera
2011-06-07, 17:24
Medlem
boppaloozs avatar
Det behöver inte vara fel nummer som står där, det kan vara skattemyndighetens program som valt att inte skriva ut kontrollsiffran i clearingnumret. Skulle det vara fel så kommer överföringen att misslyckas och pengarna kommer tillbaka på ditt skattekonto, precis som för dom som inte fattat/orkat ta reda på hur man fyller i sitt kontonummer, och du får dina pengar på ett utbetalningskort i stället. Pengar försvinner inte så lätt, åtminstone inte hos skattemyndigheten. Förmodligen så tar det nog lite längre tid dock.
Citera
2011-06-07, 17:25
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av van.hoogstraten
Ring skattemyndigheten och rätta till felet, då kan du även passa på och fråga om när du får dina pengar.
Varning för telefonkö där. Det är nog inte bara en person som vill veta när pengarna kommer.
Citera
2011-06-07, 17:47
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Varning för telefonkö där. Det är nog inte bara en person som vill veta när pengarna kommer.

Var mer så att pengarna inte hamnade hos fel person. Haha tänkte inte på det, man tycker nästan lite synd om kundtjänsten som får svara på samma fråga hela dagen.
Senast redigerad av van.hoogstraten 2011-06-07 kl. 17:52.
Citera
2011-06-07, 20:54
Medlem
DU kommer få pengarna endå ..alla som har swedbank så försvinner kontrollsiffran (9)
Citera
2011-06-08, 20:51
Medlem
cDk123s avatar
Den femte siffran i clearingnr saknas för mig med, dock saknades den på förra, förrförra och förrförrförra årets utbetalningar också och de kom in i tid
Citera
2011-06-09, 11:45
Medlem
Jag är ganska säker på att Skatteverket inte godtar ett konto som inte tillhör dig. De gör en koll ungefär som vid autogiro, att personnummer och kontonummer överensstämmer.
Citera
2011-06-09, 14:57
Medlem
xitunos avatar
Clearingnumret är bara 4 siffor, men vissa banker lägger till en femte kontrollsiffra.
Så länge de 4 första siffrorna är rätt är det alltså som det ska vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in