2011-06-07, 15:43
Medlem
Jag fick några avsnitt av Skilda världar av en kompis. Problemet är att det är en ISO-fil, och jag har ingen aning hur jag ska öppna och spela upp den. Jag har mac.

När jag öppnar filen dyker den upp på skrivbordet också. I mappen dyker två nya mappar upp; AUDIO_TS och VIDEO_TS.

Audio-mappen är helt tom och video-filen innehåller massor av mindre filer med konstiga filnamn såsom .BUP .IFO och .VOB

Är det någon som har en aning om hur man löser detta så att det går att spela upp avsnitten. Jag har googlat runt en hel del på detta problem, men det har inte fungerat för mig.

Jag vore evigt tacksam!
Citera
2011-06-07, 15:48
Medlem
Draedons avatar
Ladda ner VLC, väl öppna mapp, välj mappen video_ts.
Citera
2011-06-07, 15:50
Medlem
Annars drar du bara video-ts till din spelare borde funka i alla spelare...
Citera
2011-06-07, 15:56
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jooonte91
Jag fick några avsnitt av Skilda världar av en kompis. Problemet är att det är en ISO-fil, och jag har ingen aning hur jag ska öppna och spela upp den. Jag har mac.

När jag öppnar filen dyker den upp på skrivbordet också. I mappen dyker två nya mappar upp; AUDIO_TS och VIDEO_TS.

Audio-mappen är helt tom och video-filen innehåller massor av mindre filer med konstiga filnamn såsom .BUP .IFO och .VOB

Är det någon som har en aning om hur man löser detta så att det går att spela upp avsnitten. Jag har googlat runt en hel del på detta problem, men det har inte fungerat för mig.

Jag vore evigt tacksam!
Ladda ner VLC och öppna ISO-filen med VLC. Profit!
Citera
2011-06-07, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jooonte91

Jag vore evigt tacksam!

Ladda hem programmet Daemon-TOOLS. Mounta image och njut av serien

http://www.daemon-tools.cc/eng/downloads

PS. Ladda ner DAEMON Tools Lite
Citera
2011-06-07, 21:11
Medlem
largeinlifes avatar
När du har ISOn monterad. Starta DVD spelaren bara. Så ska den ladda skivan.
Citera
2011-06-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin2161
Ladda hem programmet Daemon-TOOLS. Mounta image och njut av serien

http://www.daemon-tools.cc/eng/downloads

PS. Ladda ner DAEMON Tools Lite
Ps. Kolla vilken forumdel du är inne i innan du postar
Citera
2011-06-15, 13:55
Bannlyst
Eller så laddar du ned en riktig serie som finns i ett normalt format
Citera
2011-06-15, 15:03
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Eller så laddar du ned en riktig serie som finns i ett normalt format
ISO/BIN är i högsta grad det mest använda sättet att avbilda en dvd. DVD-formatet med .vob, .bups är även det normalt.
Citera
2011-06-15, 16:05
Bannlyst
TPB + Avi = Sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här