2011-06-06, 21:05
Medlem
http://www.magniwork.com/

Vad tror ni? I så fall har man ju uppfunnit evighetsmaskinen. Kolla på videon
Citera
2011-06-06, 21:23
Medlem
Obvious scam is obvious.
Citera
2011-06-06, 21:53
Medlem
bjornebarns avatar
nice! Jag som fattig student hatar att betala räkningar!
Citera
2011-06-06, 22:02
Medlem
Jooncs avatar
Så fort man ser första bilden (den som förklarar hur det fungerar) blir det ju väldigt uppenbart att de är något riktigt stort på spåren. Att videon handlar om en helt annan uppfinning (som fysiker tv-kanalen intervjuat hävdar bryter mot fysikens lagar) gör inte det hela mindre trovärdigt.
Det gäller tydligen att vara snabb dock, det här kanonerbjudandet finns bara under en begränsad tid! Det enda som är lite synd är att dess effekt inte nämns någonstans, men om den är lika hög som maskinen i videon, alltså 22 tusen joule per sekunddygn (de har uppfunnit en ny enhet för effekt också!) så är det ju sjukt bra.
Citera
2011-06-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittnyakonto
http://www.magniwork.com/

Vad tror ni? I så fall har man ju uppfunnit evighetsmaskinen. Kolla på videon

Om jag inte minns fel så är det en av de första videorna med Lutec-snubbarna.

Och om Lutec skrev jag här: https://www.flashback.org/sp26553034

Observera att magniwork säljer ritningar på en apparat, inte apparaten själv! Varför det? Om den nu är så överlägsen energiproducent, varför kan man då inte köpa apparaten, bara ritningar?

Det är lite som att försöka köpa kejsarens nya kläder...
Senast redigerad av GaussBonnet 2011-06-07 kl. 23:46.
Citera
2011-06-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Observera att magniwork säljer ritningar på en apparat, inte apparaten själv! Varför det? Om den nu är så överlägsen energiproducent, varför kan man då inte köpa apparaten, bara ritningar?

Det är ju helt självklart. Det är ju de stora energiföretagen och all världens makthavare som konspirerar för att trycka bort "gratis energi" från marknaden, då de har allt att vinna på att nuvarande ordning bibehålls. Det är ju helt uppenbart att Magniworks måste ha CIA, MI6, Gestapo och Hamas på sig. Om någon från Magniworks sticker ner till sin "local hardware store" för att köpa materialet som behövs (som kostar 100$ och är "very common"), så blir de kidnappade direkt till Area 51 och får analsonder uppkörda i arslet. Vem vill det liksom?

Det bara för dig, my friend, som erbjudandet gäller. Med din hjälp så kan vi tillsammans tjäna miljoner. Det behövs bara en liten investering från dig först, en formell sak bara, men lite handpenning så att vi kan skicka den hemliga manualen till dig utan att CIA får reda på det. Sen så får du gratis energi i all evighet!
Citera
2011-06-08, 01:30
Medlem
bjornebarns avatar
Sedan jag beställde min har det stått någon konstig svart skåpbil på andra sidan gatan. Jag kollade upp registeringsnumret, men jag kunde inte hitta det
Citera
2011-06-25, 18:07
Medlem
Funkar den?

Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Sedan jag beställde min har det stått någon konstig svart skåpbil på andra sidan gatan. Jag kollade upp registeringsnumret, men jag kunde inte hitta det

Om vi bortser från svarta skåpbilar och andra konstigheter, funkar din maskin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in