• 1
  • 2
2004-10-22, 12:45
Medlem
..

Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Det kanske inte fastnar alls.
Annars är det väl ett smuggling av narkotika, så det är ju bäst tat inga spår leder till dig, du kan ju isf blåneka när du får hotbreven från tullen, du vet ju inget om nåt paket eller hur?

gäller samma sak för internetapotek?
Citera
2004-10-22, 12:59
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
gäller samma sak för internetapotek?

Japp.
Citera
2004-10-22, 15:14
Bannlyst
För det första det behöver inte vara "mycket troligt" att tullen tar ett paket från england.

Speciellt inte om din vän postar i ett platt BREV snarare än i en stor fyrkantig låda!

Vet inte hur många tabletter du vill ha in, men nog kan man få plats med en 100 - 200 stycken i ett kuvert. Dock får man tänka på att tejpa fast alla blisters mellan två kartongbitar eller nåt sånt (så de inte liksom ligger och rasslar i en hög längst ner i kuvertet)

PS, dessutom tror jag han skall undvika vadderade kuvert, de ser mer suspekta ut
Citera
2004-10-22, 16:47
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
För det första det behöver inte vara "mycket troligt" att tullen tar ett paket från england.

Speciellt inte om din vän postar i ett platt BREV snarare än i en stor fyrkantig låda!

Vet inte hur många tabletter du vill ha in, men nog kan man få plats med en 100 - 200 stycken i ett kuvert. Dock får man tänka på att tejpa fast alla blisters mellan två kartongbitar eller nåt sånt (så de inte liksom ligger och rasslar i en hög längst ner i kuvertet)

PS, dessutom tror jag han skall undvika vadderade kuvert, de ser mer suspekta ut

Precis, för ett par år sen beställde jag massvis med diazepam och nitrazepam från Rumänien. De gjorde någon slags hemmagjord karta med tejp så att de inte prasslade, vikte in det i en tidning och skickade. Alla leveranser kom fram. Man kan förresten få in typ 1000 st tabletter i ett kuvert (ett ganska stort sådant iofs men ändå).
Citera
2004-10-23, 00:12
Bannlyst
Enklast är att inhandla en sorts plast som ni använder till att plasta in skönlitteratur.
Det finns att inhandla på alla större varuhus samt bokhandlar.

Tag sedan av baksidan på plasten och lägg den med den klibbiga sidan(den som fäster mot bokens pärm)uppåt.
Tag ut tabletterna ur kartorna och tryck fast dem tätt tillsammans i jämna rader.
När du sedan är klar så lägger du över en likadan plastbit med den klibbiga sidan neråt och klipper hela "kakan" till önskad form.

Inga problem att få plats med 100 tabletter på en yta utav 15*10cm, och då endast lika tjock som en enstaka tablett.

Och varför just måtten 15*10cm frågar ni er då?

Det mina kära vänner(och fiender inte minst), äro för mig att veta och för er att med måttstocken i högsta hugg ta reda på!!!!

MVH/ M.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in