2011-06-06, 13:07
Medlem
John.C.Adamss avatar
Kan verka vara en lustig fråga i dessa moderna tider. Men jag letar efter en operatör som erbjuder ett sim kort med stöd för antingen 2G, 2.5G, 2.75G. Det får dock INTE vara 3G. Det skall även ha GPRS funktion.

Jag hade svårt att hitta dessa specifikationer på operatörernas hemsida eftersom de inte verkar skriva ut sådan info, Varför? Ja, för att väldigt få bry sig :P

Om någon vet ett simkort som passar in på detta så hojta till!
Citera
2011-06-06, 13:10
Medlem
burkiss avatar
Får man fråga varför du vill ha ett simkort som endast stödjer 2G?
Citera
2011-06-06, 13:12
Medlem
John.C.Adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkis
Får man fråga varför du vill ha ett simkort som endast stödjer 2G?

Ja det får du Har beställt en Gps-spårare för bilen och för att kunna använda alla funktioner så behövs ett sådant simkort.
Citera
2011-06-06, 13:14
Medlem
burkiss avatar
Försök ringa de olika operatörerna, de kanske kan skicka hem ett simkort om de har kvar 2G simkort i lagret.
Citera
2011-06-06, 13:16
Medlem
John.C.Adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkis
Försök ringa de olika operatörerna, de kanske kan skicka hem ett simkort om de har kvar 2G simkort i lagret.

Ja det kanske är det bästa alternativet. Tack för svar!
Citera
2011-06-06, 13:16
Medlem
rixard86s avatar
borde det inte funka med ett "3G" kort ändå eftersom de väl har stöd även för gsm/2g??
Citera
2011-06-06, 13:23
Medlem
John.C.Adamss avatar
Ja man tycker det. Men på hemsidan står det "SIM-kort: 2G, 2.5G, 2.75G (ej 3G-kort)" så jag antar att det inte funkar. Men det blir kanske en sista utväg att testa med ett vanligt kort.
Citera
2011-06-06, 13:48
Medlem
zonedisks avatar
Minns för några år sedan då jag ville få liv i min gamla Nokia 3310(nostalgi <3) så funkade det inte med 3G simkort, utan var tvunget att ha kort som enbart stödjer 2G. Frågade på The Phone House då dom säljer abonnemang för alla opperatörer. Som svar sade dom att det då iaf bara var tele2 som fortfarande sålde 2G simkort. Vet inte om det stämmer än idag dock.

Lycka till att få det att fungera hur som helst.
Citera
2023-09-15, 13:15
Bannlyst
Lyfter tråden.
Dessa "GPS" spårare som endast positionerar via mobilmaster 2G säljs fortfarande.
Och enligt denna sidan så har dessa kontatnkort 2G
https://www.simkort.se/2g-simkort#

Nån som provat?
Citera
2023-09-15, 13:27
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwestos
Lyfter tråden.
Dessa "GPS" spårare som endast positionerar via mobilmaster 2G säljs fortfarande.
Och enligt denna sidan så har dessa kontatnkort 2G
https://www.simkort.se/2g-simkort#

Nån som provat?

Samtliga kontantkort fungerar förutom de som använder nätet från Tre. Det är bara att gå in i en valfri turkbutik och plocka ett SIM-kort.
Citera
2023-09-15, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Samtliga kontantkort fungerar förutom de som använder nätet från Tre. Det är bara att gå in i en valfri turkbutik och plocka ett SIM-kort.
Tackar
Citera
2026-04-17, 00:42
Avstängd
VinterMuggs avatar
Telia erbjuder 2g simkort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto