2011-06-06, 10:31
Medlem
ShouldBeFines avatar
Jag fick Seroquel utskrivet förra veckan, dels för att få bort mina ångestattacker och dels som insomningstablett. Min nuvarande dos är 25mg, och jag kan känna av en viss trötthet efter 1,5 timmar men det är inte tillräckligt. Min läkare jobbar inte idag, jag undrar ifall jag kan känna mig lugn om jag ökar dosen till 50mg istället?
Citera
2011-06-06, 10:38
Medlem
Skullheads avatar
Hade jag varít dig hade jag bett din läkare dra åt helvete, det verkar bli ny standard att skriva ut anti-psykotisk medicin som ångestdämpande/sömnmedicin, känner inte en enda som inte fått brutala hallucinationer av seroquel, som dessutom inte varit så trevliga. Kräv ssri/lyrica/benzo och något som verkligen gör så du somnar, utan hallisar, t.ex theralen, vet inte en enda person som inte totaldäckar av det, utan direkta bieffekter, man blir lite seg i skallen när man vaknar, men piggnar till efter ca 10 minuter, och det är bara en invänjningsprocedur, 1-2 veckor sen slipper du det
Citera
2011-06-06, 10:49
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Hade jag varít dig hade jag bett din läkare dra åt helvete, det verkar bli ny standard att skriva ut anti-psykotisk medicin som ångestdämpande/sömnmedicin, känner inte en enda som inte fått brutala hallucinationer av seroquel, som dessutom inte varit så trevliga. Kräv ssri/lyrica/benzo och något som verkligen gör så du somnar, utan hallisar, t.ex theralen, vet inte en enda person som inte totaldäckar av det, utan direkta bieffekter, man blir lite seg i skallen när man vaknar, men piggnar till efter ca 10 minuter, och det är bara en invänjningsprocedur, 1-2 veckor sen slipper du det
Hag redan har fått många andra tabletter utskrivna tidigare, han tyckte det kunde vara en bra idé att testa Seroquel då flera andra människor i min situation har fått hjälp av den. Dessutom vill jag inte bruka "tyngre" saker som benzo under en längre tid då det både är psykiskt och fysiskt beroendeframkallande.
Citera
2011-06-06, 10:54
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Hade jag varít dig hade jag bett din läkare dra åt helvete, det verkar bli ny standard att skriva ut anti-psykotisk medicin som ångestdämpande/sömnmedicin ...
Min läkare är plötsligt inne på det här spåret ...
Citera
2011-06-06, 10:56
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Hag redan har fått många andra tabletter utskrivna tidigare, han tyckte det kunde vara en bra idé att testa Seroquel då flera andra människor i min situation har fått hjälp av den. Dessutom vill jag inte bruka "tyngre" saker som benzo under en längre tid då det både är psykiskt och fysiskt beroendeframkallande.

Du har rätt, benzo är ingenting man går på en längre tid, om man inte har extremt grova problem, men 5mg stesolid 2-3 gånger i veckan, utan att höja doseringen funkar rätt bra
Citera
2011-06-06, 10:58
Bannlyst
Citat:

Jag har inte kännt någon som fått hallisar av seroquel, jag tar hög dos 400*2. funkar jätte bra

Så du kan öka ta 3 st 25 mg..
7Sen kan du fråga din läkare om högre dos..

Börja inte ta benso, du kommer förmodligen fastna
Citera
2011-06-06, 11:05
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Jag har inte kännt någon som fått hallisar av seroquel, jag tar hög dos 400*2. funkar jätte bra

Så du kan öka ta 3 st 25 mg..
7Sen kan du fråga din läkare om högre dos..

Börja inte ta benso, du kommer förmodligen fastna
Alltså jag tar den inte mot någon psykos eller liknande, därför är det såpass små doser. Det känns rätt dumt att gå från 25 till 75 direkt, är väl lika bra att gå till 50 istället då?
Citera
2011-06-06, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Alltså jag tar den inte mot någon psykos eller liknande, därför är det såpass små doser. Det känns rätt dumt att gå från 25 till 75 direkt, är väl lika bra att gå till 50 istället då?

25 är jätte låg dos, används ofta för att testa att du tåller medicinen.

Hade jag varit du så hade jag frågat min Läkare att få 100 mg depo

öka till 75 50 är inte lönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in