För egen del tror jag inte ett dugg på PH som GM.
Men det är ju ändå intressant att kolla av om PH verkligen tog livet av sig eller om han bara trollade.
Jag drar några slutsatster som gör det enklare att köra döda personer mot Substitutes dödsbok.
1. I tråden där PH skall bli Vegan nämner han att han skall göra inköp på
www.skanstullshalsokost.se när han har pengar. Han nämner även att han käkar multivitaminer. Kanske handlar han redan där?
2. I en tråd med Ormen som självförsvar nämner PH att han bor i Sköndal.
Min slutsats. PH är en smart kille, dessutom verbalt begåvad.
Jag betvivlar starkt att PH skulle outa sin bostadsort på Flashback. Speciellt som Sköndal är ganska litet.
Detta tror jag alltså är en lögn.
Men, att han nämner just skanstullshälsokost som det ställe där han planerar sina inköp talar starkt för att han bor på den södra sidan av Stockholm.
Jag jobbar själv i Skanstull och vet mkt väl vilken butik detta är. Drivs av en liten kinesisk otrevlig kvinna.
Finns ingen som helst anledning att åka just dit om man bor tex norr om stan. Butiken ligger ca 100 meter från en av skanstulls tunnelbaneuppgångar.
PH ljög nog om Sköndal men bor i en liknande förort i södra Sthlm.
Farsta, Hökarängen, Gubbängen. Skarpnäck, Bagarmossen, Hagsätra, Högdalen, Bandhagen, är områden som är sannolika.
Förhållandevis stor andel hyresrätter. Mkt socialfall.
Rent geografisk kan man säga att Sköndal ligger lite inbäddat mellan Farsta, Hökarängen och Skarpnäck.
Jag skulle gissa på någon av dessa.
Vore väl på tiden att kunna avfärda PH en gång för alla?