2014-10-28, 03:58
Medlem
Det är inte pulver Henke. Som nån tidigare skrev hade den personen varit i kontakt med honom och avfärdat detta. Vem som helst skulle för fan kunde skriva det han gör. Stick to evidence istället och inget nättroll.
Citera
2014-10-28, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Det är inte pulver Henke. Som nån tidigare skrev hade den personen varit i kontakt med honom och avfärdat detta. Vem som helst skulle för fan kunde skriva det han gör. Stick to evidence istället och inget nättroll.
Läs i genom så ser du att personen förhastade sig gällande datum
Citera
2014-10-28, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora

Ja, alltså jag skriver ju det i inlägget. Jag vill bara höra på vilka grunder denna person har avfärdat PH. Är det ett mejl där PH skrivit att det inte är han, eller vad? Har PH isåfall kommit med någon vettig anledning till varför han vi upprepade tillfällen, i mer eller mindre direkta ordalag, erkänt morden?

Sen är det inte många som kan få fram ett så trovärdigt erkännande som han har fått. Det bygger på att han är väldigt insatt i fallet, och det kan han så klart ha varit. Men om hans enda syfte har varit att trolla så hade kunnat göra det på ett mer direkt sätt. Den information som jag skrev upp, och som stämmer överens med gärningsmannaprofilen, är alltså information som han skrivit i diverse trådar innan han började skriva i den här tråden.
Senast redigerad av clandeztino 2014-10-28 kl. 05:54.
Citera
2014-10-28, 08:20
Medlem
substitutes avatar
ok, låt oss inte tjafsa nu utan klarlägga P-H

jag har haft mailkontakt med den som utger sig vara P-H,
jenlov har väldigt rätt i: att det namn personen skriver under sina mail med, kan vara påhittad.

har sökt på personer som avlidit 2013-11-02 (Hela Sverige)

http://minfil.org/A5K2g7b5bc/20131102.txt

2013-11-03 (Hela Sverige)

http://minfil.org/B8K5g8bebb/2013-11-03.txt
Senast redigerad av substitute 2014-10-28 kl. 08:31.
Citera
2014-10-28, 08:51
Medlem
substitutes avatar
Alla av manligt kön, avlidna i Linköping under året 2013. Åldersspann: 15 - 40 år

http://minfil.org/C8K8gcbdbf/all.txt
Citera
2014-10-28, 09:22
Medlem
Den här P-H bodde väl inte i Linköping? Mördaren behöver ju heller inte bo i Linköping nu.
Citera
2014-10-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Den här P-H bodde väl inte i Linköping? Mördaren behöver ju heller inte bo i Linköping nu.
Riktigt.
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Citera
2014-10-28, 11:07
Medlem
massepojkens avatar
För egen del tror jag inte ett dugg på PH som GM.

Men det är ju ändå intressant att kolla av om PH verkligen tog livet av sig eller om han bara trollade.

Jag drar några slutsatster som gör det enklare att köra döda personer mot Substitutes dödsbok.

1. I tråden där PH skall bli Vegan nämner han att han skall göra inköp på www.skanstullshalsokost.se när han har pengar. Han nämner även att han käkar multivitaminer. Kanske handlar han redan där?

2. I en tråd med Ormen som självförsvar nämner PH att han bor i Sköndal.

Min slutsats. PH är en smart kille, dessutom verbalt begåvad.

Jag betvivlar starkt att PH skulle outa sin bostadsort på Flashback. Speciellt som Sköndal är ganska litet.
Detta tror jag alltså är en lögn.

Men, att han nämner just skanstullshälsokost som det ställe där han planerar sina inköp talar starkt för att han bor på den södra sidan av Stockholm.

Jag jobbar själv i Skanstull och vet mkt väl vilken butik detta är. Drivs av en liten kinesisk otrevlig kvinna.

Finns ingen som helst anledning att åka just dit om man bor tex norr om stan. Butiken ligger ca 100 meter från en av skanstulls tunnelbaneuppgångar.

PH ljög nog om Sköndal men bor i en liknande förort i södra Sthlm.

Farsta, Hökarängen, Gubbängen. Skarpnäck, Bagarmossen, Hagsätra, Högdalen, Bandhagen, är områden som är sannolika.
Förhållandevis stor andel hyresrätter. Mkt socialfall.

Rent geografisk kan man säga att Sköndal ligger lite inbäddat mellan Farsta, Hökarängen och Skarpnäck.

Jag skulle gissa på någon av dessa.

Vore väl på tiden att kunna avfärda PH en gång för alla?
Senast redigerad av massepojken 2014-10-28 kl. 11:29.
Citera
2014-10-28, 11:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
ok, låt oss inte tjafsa nu utan klarlägga P-H

jag har haft mailkontakt med den som utger sig vara P-H,
jenlov har väldigt rätt i: att det namn personen skriver under sina mail med, kan vara påhittad.

har sökt på personer som avlidit 2013-11-02 (Hela Sverige)

http://minfil.org/A5K2g7b5bc/20131102.txt

2013-11-03 (Hela Sverige)

http://minfil.org/B8K5g8bebb/2013-11-03.txt

Dessa dagar kan vi i princip utesluta att PH skulle dött om det stämmer med Södra Sthlm som bostadsort.

PH borde dött någon av dessa dagar (2/11 eller 3/11) om han inte trollar. Men så verkar inte vara fallet.

Substitute: Skulle du kunna ta ut dödsfall bara för Stockholm hela November och December 2013?

Annars tycker jag själv att det mest intressanta spåret är den person som vittnen iakttagit i närheten av brottsplatsen strax innan mordet, 2 av varann oberoende vittnen dessutom.

Kvinnan är helt säker på att personen hade en brun polo. Hon har tom köpt en identiskt tröja till polisen.

Tar inte polisen detta vittne seriöst? Varför har inte polon visats upp i media? Vem har en brun polo? Inte så vanligt i alla fall.

En sak är märklig tycker jag. Både GW och Per Åke Åkesson lägger stor vikt vid dessa iakttagelser.
Båda verkar helt inne på att personen vittnen ser är GM, samt att denne väntade på Mohammed.

Polisen däremot verkar inte alls inne på den linjen. Varför?

Jag får en känsla av att om man smyger runt och väntar på offret på det sätt som beskrivs så är man mkt hemtam i området,eller rekat tidigare.

Men det är bara en känsla förstås.
Senast redigerad av massepojken 2014-10-28 kl. 11:58.
Citera
2014-10-28, 13:18
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken

Substitute: Skulle du kunna ta ut dödsfall bara för Stockholm hela November och December 2013?

javisst, börjar med november

http://minfil.org/I8K9g0b3b2/stockholm1311.txt
Citera
2014-10-28, 13:47
Medlem
substitutes avatar
Stockholm, december 2013

http://minfil.org/K4Kagdbdb0/stockholm1312.txt
Citera
2014-10-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
PH har tidigare själv sagt att han är GM och välkomnat frågor.

- Syftet med dödsboken är väl endast att klargöra att PH INTE har någonting med detta att göra utan bara är ett mkt begåvat troll.

Det bästa vore om PH kunde komma in i tråden igen. Han är saknad och mkt efterlängtad!

So what att han trollade lite. Det gör väl alla på Flashback

Det kan ju mkt väl vara så att GM är död. Om han tog livet av sig, tror ni då han gjorde det relativt snabbt efter mordet typ 0-2 år efteråt eller kan han lika väl gjort det typ 2012?

Bara gissningar förstås men det är ju stora mängder döda och man måste ju sålla.

Undrar hur många nu döda polisen verkligen undersökt? Är det verkligen så många egentligen?
Dom ska ju hinna spela V75 också..
Skulle verkligen en intelligent person som P-H trolla i dom tio år kontot var verksamt? Känns inte som han är en sån som trollar. Han känns ärlig och uppriktig.
Senast redigerad av Grismongis 2014-10-28 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in