2012-10-26, 11:10
Medlem
blueyellowlions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nu vet jag inte om jag sagt någonting om omoralisk etc. Tipspengar har nästan funnits hela tiden i det här fallet.

Jag menar att pengarna kan få människor att tänka i lite nya banor och speciellt tänka mer på det här fallet. Den som sitter på den avgörande pusselbiten kanske tidigare överhuvudtaget inte har intresserat sig för det här dubbelmordet. På det sättet är mer pengar bra, då det gör fler intresserade. Jag är dock inte så säker på att pengarna kan lösa upp en mental knut.

Jag tror mördaren inte ens bodde i Linköping då morden begicks, men att han ändå känner till stan. Människor dras ju till Linköping från hålorna runt omkring, bl a pga Universitetssjukhuset.

Jag vet att det inte var du som sa nåt om omoralisk, det var en annan. Visst kan det möjligen tänkas att nån flyktig bekant kan tipsa om nån som han skulle gissa att det är, men jag tror inte nån vet det säkert. T.ex föräldrar tror jag faktiskt fortsätter tiga om det nu skulle vara så att dom gjort det tidigare. Kritiken jag fick tidigare var bl a: "ska man inte kunna tala om det här utan att få pengar för det?", typ.

I vilket fall som helst så tror jag inte att nån nu kommer att träda fram och berätta nåt han/hon kanske har vetat i åratal, det skulle man ha gjort redan i så fall, även utan pengar. Nu finns nog risken att folk kanske tipsar om alla möjliga som har varit uppe förut.
Citera
2012-10-26, 11:16
Medlem
Massives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
Saknades bokföringen vid tiden för åtal? Hur menar du? Man kan väl inte ha gått till åtal när det inte ens finns en misstänkt?
http://www.corren.se/ostergotland/koncernchef--haktad-for--grova-ekobrott-4365089-artikel.aspx
Artikeln i Corren beskriver fenomenet med bokföringen.
Citera
2012-10-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Om man vill sätta sig in i fallet, vad ska man läsa? Böcker, artiklar, vad finns skrivet? Pallar inte läsa denna tråd tyvärr. Andra tips?

http://www.balonius.se/ovrigt/dubbelmord/Dubbelmord.html
Citera
2012-10-26, 12:44
Medlem
blueyellowlions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massive
http://www.corren.se/ostergotland/koncernchef--haktad-for--grova-ekobrott-4365089-artikel.aspx
Artikeln i Corren beskriver fenomenet med bokföringen.

Ja, Ja det ja, onekligen väldigt skumt men jag undrar om det verkligen har något med mordet att göra. Att Mohammeds farbror är kriminell är ju egentligen inte direkt förknippat med Mohammed. Samtidigt så känns det också konstigt att allt skulle ha inträffat av en slump när man betänker faktum som detta. Vore fruktansvärt intressant att nån gång få höra hur det är och vem det är...

Förresten, kan mördaren ha trott att Mohammed var Husseins son, att han kanske blandat ihop det något och sen fått klart för sig hur det var...?
Senast redigerad av blueyellowlion 2012-10-26 kl. 12:47.
Citera
2012-10-26, 13:04
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari1891
http://www.balonius.se/ovrigt/dubbelmord/Dubbelmord.html

Tack kompis!
Citera
2012-10-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
Ja, Ja det ja, onekligen väldigt skumt men jag undrar om det verkligen har något med mordet att göra. Att Mohammeds farbror är kriminell är ju egentligen inte direkt förknippat med Mohammed. Samtidigt så känns det också konstigt att allt skulle ha inträffat av en slump när man betänker faktum som detta. Vore fruktansvärt intressant att nån gång få höra hur det är och vem det är...

Förresten, kan mördaren ha trott att Mohammed var Husseins son, att han kanske blandat ihop det något och sen fått klart för sig hur det var...?
Smart tänkt att GM kan ha trott att Mohammed var Husseins son. Känns som alla hans skumma affärer kan ha med mordet att göra, knappast en slump. Kan GM rentav ha trott att Hussein bodde vid Barnhemsgatan och sagt åt Muhammed att gå och hämta sin "far"??
Citera
2012-10-26, 17:14
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Tack kompis!
Antar att du har sett det redan: http://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk
Citera
2012-10-26, 17:25
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Som jag var inne på tidigare. Det kan mycket väl vara så att familjen Ammouri döljer något. Det kan vara en förklaring till att polisen har kört fast. I 90% av den här typen av fall finns det en koppling mellan offer och gärningsman. Det kan som sagt vara någon som hade något otalt med familjen. Eller att gärningsmannen kände någon som hade något otalt med familjen. Det kanske bara var en slump att just Mohammad attackerades. Det hade kanske lika gärna kunnat vara något av hans syskon som kom gåendes ensam den morgonen. En familjemedlem skulle märkas/mördas. Med tanke på släktens skumma affärer så är det inte helt omöjligt. Det bör ligga något tungt bakom detta aggressiva dåd.
Senast redigerad av FIGHTPLAY 2012-10-26 kl. 17:28.
Citera
2012-10-26, 18:57
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Allt har ett pris. Jag tror och hoppas verkligen att någon kan ge mördarens namn till Leif / polisen. Det som faktiskt förvånar mig mest i det här fallet är att GM verkar vara ostraffad och att han inte heller har gjort något efter dubbelmordet, vad tyder det på? Gör man ett såpass grovt brott så känns det som att man borde ha gjort något tidigare eller också efter, det har ju liksom gått 8 år nu..
Så behöver det inte alls vara.Det flesta som mördar andra människor gör väl det vid ett endaste tillfälle.
Det finns inte så många seriemördare.
Citera
2012-10-26, 19:22
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
Antar att du har sett det redan: http://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk

Yes, men tack ändå!
Citera
2012-10-26, 19:35
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
Såg det tidigare idag. Tråkigt för GW att allmänheten nu vet att han inspirerats av FBI Tror inte att han hade gjort det annars.
Herr Leif GW Perssons intresse är att lösa brott.Och här visar han ett intresse att han är behjälplig.
Ingen förväntar sig det rätta tipset.Men att han finns där om gm vill kontakta honom.
Citera
2012-10-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Så behöver det inte alls vara.Det flesta som mördar andra människor gör väl det vid ett endaste tillfälle.
Det finns inte så många seriemördare.
Sant men jag skulle inte bli förvånad om han slår till igen. Det kan ta väldigt många år mellan morden för seriemördare. Jag funderar på vad det var som gjorde GM så vansinnig att han efter misshandeln tar fram kniven? Att göra så mot en 8 - åring måste vara sjukt ovanligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in