Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nu vet jag inte om jag sagt någonting om omoralisk etc. Tipspengar har nästan funnits hela tiden i det här fallet.
Jag menar att pengarna kan få människor att tänka i lite nya banor och speciellt tänka mer på det här fallet. Den som sitter på den avgörande pusselbiten kanske tidigare överhuvudtaget inte har intresserat sig för det här dubbelmordet. På det sättet är mer pengar bra, då det gör fler intresserade. Jag är dock inte så säker på att pengarna kan lösa upp en mental knut.
Jag tror mördaren inte ens bodde i Linköping då morden begicks, men att han ändå känner till stan. Människor dras ju till Linköping från hålorna runt omkring, bl a pga Universitetssjukhuset.
Jag vet att det inte var du som sa nåt om omoralisk, det var en annan. Visst kan det möjligen tänkas att nån flyktig bekant kan tipsa om nån som han skulle gissa att det är, men jag tror inte nån vet det säkert. T.ex föräldrar tror jag faktiskt fortsätter tiga om det nu skulle vara så att dom gjort det tidigare. Kritiken jag fick tidigare var bl a: "ska man inte kunna tala om det här utan att få pengar för det?", typ.
I vilket fall som helst så tror jag inte att nån nu kommer att träda fram och berätta nåt han/hon kanske har vetat i åratal, det skulle man ha gjort redan i så fall, även utan pengar. Nu finns nog risken att folk kanske tipsar om alla möjliga som har varit uppe förut.