Citat:
Hur vet du att fantombilden inte skapades kort efter mordet men att polisen valt att släppa den långt senare? En fantombild skapas ju inte alltid enbart för allmänheten utan som en del av förundersökningen.
Ursprungligen postat av LeonVance
2) Mannen på bänken. Relativt tidigt framkom det att ett vittne sett en man på en bänk i trädgårdsförening kort tid efter dubbelmordet. Polisen har fortfarande inte lyckats ta reda på vem denna man är, men för ett år sedan (6 år efter dubbelmordet) skapades en fantombild av honom. Så dags.
Citat:
Kan ju vara vittnet som hört Anna-Lena tala som är osäker på vad hon egentligen sade.
4) Uppgifter framkom att den mördade Anna-Lena ska ha sagt namnet Leif innan hon dog. Har polisen gått till botten med detta spår? Nej, de tror istället att hon sa hjälp.
Citat:
Mördaren kan ha fått panik och velat fly under tystnad?
5) Polisen anser att Anna-Lena mördades eftersom hon blev vittne till mordet på pojken. Mördaren lämnade henne, men återvände igen och gav henne flera hugg efter att han hört att hon fortsatt skrika. Har polisen gått till botten med varför det var så oerhört viktigt för mördaren att tysta Anna-Lena?
Citat:
Håller med...jag ska topsa hela världen lilla mamma...
Varför blev det så här då? Svaret stavas DNA. Tidigt under utredningen rabblade polisen hela tiden ett mantra: vi kommer att gripa honom, vi har hans DNA. Jag befarar att poliserna inte var helt motiverade att göra en ordentligt utredning eftersom de ändå skulle gripa honom snabbt med hjälp av DNA. Så det polisen trodde skulle klara upp det här fallet, DNA, är det som har gjort att fallet ännu är ouppklarat. DNA gör polisen dålig.
Jag tror också att åldernbedömningen av gärningsmannen varit en del i det misslyckade arbetet, jag tror det kommer att visa sig att gärningsmannen är mycket yngre än vad som först har trotts.En sak jag skulle vilja föreslå är topsning av alla bröder till Mohammeds skolkamrater. Jag tror nämligen att gärningsmannen mycket väl kan gå att finna där. Polisen har topsat mängder med människor som varit boende i området inom rätt åldersintervall men det är ju fullt möjligt att gärningsmannen inte alls är skriven hos sin halvbrors- eller brors familj.
Senast redigerad av GirigaJuden 2011-09-19 kl. 18:25.
Senast redigerad av GirigaJuden 2011-09-19 kl. 18:25.