2011-06-05, 21:11
Bannlyst
Tänkte vi kunde ha en sånhär tråd nu när TV4SPORT visar Brasilianska ligan.

De inleder med att visa Flamengo - Corinthians idag.
Citera
2011-06-05, 23:41
Medlem
4522s avatar
Kan bli en kul sommar! Hoppas på många nya och sköna bekantskaper.
Citera
2011-06-05, 23:44
Medlem
Det kan bara bli succé!
Citera
2011-06-05, 23:46
Medlem
Fhoobs avatar
Missade tyvärr dagens match (tjejen skulle se BB-finalen) men hoppas dom visar mer från Brasilien snart.
Citera
2011-06-05, 23:47
Medlem
Jag som trodde att det bara var någon strömatch TV4 Sport visade idag... Så man ska alltså sända hela brasilianska ligan som man gjort med Serie A? Så jäkla kul isåfall med lite fotboll under sommarhalvåret!
Citera
2011-06-06, 10:14
Medlem
murpes avatar
Jag trodde också det var någon strömatch, hur långt har den säsongen gått? Trodde dem körde likadant system så att säga som nästan hela europa, dvs höst - vårsäsong.

Om dem har planer på att visa fler matcher så är det ju kanon, blev ju skitledsen när jag insåg att CL-finalen var den sista bra fotbollsmatchen på hela sommaren!
Citera
2011-06-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murpe
Jag trodde också det var någon strömatch, hur långt har den säsongen gått? Trodde dem körde likadant system så att säga som nästan hela europa, dvs höst - vårsäsong.

Om dem har planer på att visa fler matcher så är det ju kanon, blev ju skitledsen när jag insåg att CL-finalen var den sista bra fotbollsmatchen på hela sommaren!
Du kan glädjas över att Copa America också väntar. En legendarisk turnering som brukar bjuda på fantastiska matcher. Själv kan jag knappt bärga mig
Citera
2011-06-06, 11:40
Medlem
P.Gs avatar
Vilka före detta Europalirare hittar vi i brasseligan då? Elano i Santos, Fred och Deco i Fluminese och Luis Fabiano i Sao Paulo är de jag kommer på förutom Dinho som spelade igår.

I övrigt finns det ju upphypade underbarn som Lucas, Ganso och Neymar att studera. Kan bli en bra sommar detta.
Citera
2011-06-06, 11:58
Medlem
Baccalieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vilka före detta Europalirare hittar vi i brasseligan då? Elano i Santos, Fred och Deco i Fluminese och Luis Fabiano i Sao Paulo är de jag kommer på förutom Dinho som spelade igår.

I övrigt finns det ju upphypade underbarn som Lucas, Ganso och Neymar att studera. Kan bli en bra sommar detta.
Ronaldinho i Flamengo
Roberto Carlos i Corinthians
Adriano i Palmeiras(?)

Det var nog alla jag kände till
Citera
2011-06-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murpe
Jag trodde också det var någon strömatch, hur långt har den säsongen gått?

Igår var det tredje omgången.
Citera
2011-06-06, 12:32
Medlem
ConjureMes avatar
Är där några riktigt gamla godingar a la Roque Junior, Edmundo, Vampeta, Romario(!), Giovanni som fortfarande spelar i ligan?
Citera
2011-06-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baccalieri
Ronaldinho i Flamengo
Roberto Carlos i Corinthians
Adriano i Palmeiras(?)

Det var nog alla jag kände till

Roberto Carlos spelar i Ryssland, eller har han återvänt? Gick ju dit i vintras tror jag. Och Adriano spelar i Corinthians, spelade dock inte igår.

Har för mig att Edu som spelade i Arsenal innan också spelar i Corinthians.
D'Alessandro, tidigare Wolfsburg, spelar i SC Internacional.
Thiago Neves, tidigare Hamburg, spelar i Flamengo. Var dock inte med igår eftersom han var på landslagsuppdrag.
Edmilson, tidigare Barca och Villareal bl.a. spelar i Palmeiras, om han inte har slutat?
Liedson, tidigare Sporting Lissabon spelade igår för Corinthians. Sen skulle ju även Spartak Moskvas Alex gå till Corinthians, skulle nog komma om en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in