Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-05, 21:02
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Will-G
Skit i stavningen!!! Vem bryr sig så länge vi förstår vad folk menar så who cares?

De flesta människor som vill kunna ge åtminstonde det minsta lilla uns av professionalitet bryr sig om sin stavning.

Precis samma logik går ju att använda på det mesta här i livet - Varför bry sig om att klä sig snyggt och dusha när folk ändå kan umgås? Varför bry sig om att bensinen läcker ur bilen när den ändå kör framåt?

Bara för att din intellektuella utveckling är jävligt hämmad så betyder ju inte det att resten av världen borde instämma efter dig.

OnT - Kan vi ha det här som officiell tråd för felstavningar vi snubblar över på FB?
Citera
2011-06-05, 21:11
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Jag kräver att någon träder fram, tar ansvar för det inträffade och avgår, vilket tidigare föreslagits i tråden. Detta är en ohållbar situation som drabbar alla parter.

Å tjänstens vägnar
Netlimiter v1.30

Nej, skämt åsido. Stavfel är ett sattyg, men detta var verkligen inte så mycket att hetsa upp sig över.

Jag ser inga tecken på att någon har hetsat upp sig i tråden (förutom dom som "var emot att åtgärda felen").

Om du anser att jag har hetsat upp mig så skulle jag verkligen vilja veta varifrån du har fått den uppfattningen, för jag kan inte hitta en enda mening där jag har uppträtt upphetsad.

Orsaken till att jag gjorde den här tråden var att jag stött på dessa felstavningar ett antal gånger, men jag har aldrig orkat tagit tag i problemen. Men denna söndagskväll stötte jag på dessa felstavningar när jag hade riktigt tråkigt, så jag tänkte att jag skulle leta upp lite fler och göra en liten lista på felstavningar.

Jag förstår mig verkligen inte på er som tycker att man ska strunta i felstavningarna. Jag ställer dessa frågor till er:

Citat:
Ursprungligen postat av BenAssLick
Varför bry sig om att klä sig snyggt och dusha när folk ändå kan umgås? Varför bry sig om att bensinen läcker ur bilen när den ändå kör framåt?
Citera
2011-06-05, 21:29
Medlem
Qweasd123s avatar
Jag undrar varför dom har döpt ett forum till:

Drogshoppar - Cannabis

och ett annat forum till:

Humor - allmänt

Om C:et i det första exemplet är stort, så borde väl även a:et i det andra exemplet också vara stort?

Fler exempel finns om så önskas.
Citera
2011-06-05, 21:32
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
Jag undrar varför dom har döpt ett forum till:

Drogshoppar - Cannabis

Humor - allmänt

Om C:et i det första exemplet är stort, så borde väl även a:et i det andra exemplet också vara stort?

Nä, Cannabis är ett namn och har således versal.
Citera
2011-06-05, 21:34
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Nä, Cannabis är ett namn och har således versal.

Det är sant! Då provar jag på nytt:

Drogshoppar - Övriga droger
Citera
2011-06-05, 21:47
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Det är sant! Då provar jag på nytt:

Drogshoppar - Övriga droger
Förmodligen för syns skull då samtliga andra delrubriker i det forumet har en versal på den platsen.
Citera
2011-06-05, 21:55
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Förmodligen för syns skull då samtliga andra delrubriker i det forumet har en versal på den platsen.

Den här då:

Köpråd - Bilar, båtar, motorcyklar och fordon
Citera
2011-06-06, 09:58
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Populära- och Heta ämnen:
När man ska göra en ny tråd:
När man ska skicka ett nytt PM:
Kontrollpanel -> Redigera mappar:
Kontrollpanel -> Redigera e-post & lösenord:
Kontrollpanel -> Redigera alternativ:
Bra initiativtagande!
Ovan nämnda stavfel är nu åtgärdade.
Citera
2011-07-30, 18:53
Medlem
Qweasd123s avatar
Jag undrar varför de har döpt ett forum till:

Köpråd - Bilar, båtar, motorcyklar och fordon

Humor - allmänt

Om B:et i det första exemplet är stort så borde väl även a:et i det andra exemplet vara stort?

Rapportera användare:

När man klickar på "Rapportera"-knappen så står det följande:

Citat:
Notera: Detta skall ENDAST användas för att rapportera inlägg som du anser bryter mot reglerna och/eller stör diskussionen.

När vi gick igenom "ord som man oftast stavar fel" i skolan så gick vi igenom ordet "ska", vilket många stavade "skall", som är felaktigt.

http://imgdrop.se/UPL/1312044664wwk.png

Det jag har skrivit i formuläret på bilden är jag väldigt osäker på då "Annat" och "Vet ej" inte hör ihop i samma mening.
Citera
2011-07-30, 19:11
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
När vi gick igenom "ord som man oftast stavar fel" i skolan så gick vi igenom ordet "ska", vilket många stavade "skall", som är felaktigt.

Oj! Här händer det saker i skolan...

När blev det felaktigt att skriva skall i stället för kortformen ska?
Citera
2011-07-30, 19:21
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Oj! Här händer det saker i skolan...

När blev det felaktigt att skriva skall i stället för kortformen ska?

Tidigare skrev jag alltid "skall", men efter att vi gått igenom detta i skolan så började jag skriva "ska".

Jag hatar när skolan lär ut fel saker!

Jag ska fan ta och maila en uppsats till min lärare där jag använder ordet "skall" väldigt frekvent.
Citera
2011-07-31, 19:23
Medlem
Germanias avatar
Citat:
De flesta människor som vill kunna ge åtminstonde det minsta lilla uns av professionalitet bryr sig om sin stavning.
Det finns en sak du ska undvika när du skriver nåt sånt, undvik stavfel som "åtminstonde". För övrigt, att "ge professionalitet " låter märkligt, "visa professionalitet " eller "möjligtivs ge intryck av professionalitet " låter mer riktigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in