Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-05, 19:14
Medlem
dindummers avatar
Satt och funderade lite över mina tidigare ämnen på mina tidigare ej så aktiva användare jag har på forumet. I mitt fall har jag tre användare, som jag övergett vartefter jag klantat mig och på något sätt blivit rädd att jag blivit outad för bekanta. För mig är det ovesäntligt om dom vet vad jag heter sålänge dom inte kan se mina tidigare startade ämnen. Min idé bygger på att man genom ett markera och välj system kan plocka ut dom ämnen som man vill visa för andra. Det finns givetvis hålhaken att folk skulle ta bort alla sina trådar men då kanske man kan sätta en Limit eller begränsning för hur många trådar man får dölja.

Det här är säkert ett problem jag misstänker att fler av er där ute lider av. Det kanske finns ett bättre sätt att lösa problemet på, eller så struntar man bara i det, men jag tror verkligen det skulle vara någonting positivt i det stora hela. Något att fundera på, tvivlar på att någon ens besitter kunskapen om hur man ska ändra det här. En visa/dölj funktion i kontrollpanelen är knappast några större problem med att fixa men detta är desto mer komplicerat.
Citera
2011-06-05, 19:32
Medlem
fattonys avatar
Första problemet jag ser är att det skulle bli mycket svårare att sortera ut troll. Dessa brukar vara lätta att identifiera genom att titta på tidigare inlägg.
Citera
2011-06-05, 19:43
Medlem
Denoms avatar
På vilket sätt menar du att trådarna skulle döljas? Genom användarprofilen? För trådarna finns fortfarande kvar på forumet, så det går ändå att hitta om någon nu skulle vilja det.
Citera
2011-06-05, 22:37
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Första problemet jag ser är att det skulle bli mycket svårare att sortera ut troll. Dessa brukar vara lätta att identifiera genom att titta på tidigare inlägg.
Man kan väl dra nytta av hur länge personen i fråga har varit registrerad. Trollen är oftast nytillkomna i FB familjen. Även postcounten kan räknas in, en person under 600 poster får t.ex. inte tillgång till denna funktion.
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
På vilket sätt menar du att trådarna skulle döljas? Genom användarprofilen? För trådarna finns fortfarande kvar på forumet, så det går ändå att hitta om någon nu skulle vilja det.
Genom användarprofilen, trådarna ska givetvis finnas kvar om man söker på dom via forumets sökfunktion.
Citera
2011-06-05, 22:51
Medlem
epost72s avatar
En riktig skitidé.

Folk klantar sig dagligen men för den sakens skull ska man inte försämra forumets funktioner för andra.
Om jag vill se vilka trådar en användare skapat så ska det räcka med att med att besöka profilen och där klicka på de länkar som finns.
Likaså ska det fungera med menyn som finns vid nicken i trådar.
Citera
2011-06-05, 23:23
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Folk klantar sig dagligen men för den sakens skull ska man inte försämra forumets funktioner för andra.
Om jag vill se vilka trådar en användare skapat så ska det räcka med att med att besöka profilen och där klicka på de länkar som finns.
Likaså ska det fungera med menyn som finns vid nicken i trådar.
Och som resultat av det jag beskrev så får ni överdrivet många nya medlemmar men det ser ni givetvis som PR för er del?
Citera
2011-06-06, 00:26
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
Genom användarprofilen, trådarna ska givetvis finnas kvar om man söker på dom via forumets sökfunktion.
Så du vill alltså bara att det ska bli svårare att identifiera profiler på forumet med vad de skrivit? Det känns oerhört dumt enligt mig då jag anser att de som är skrivet är skrivet och att det är lätt att vara efterklok och ångra det men att man i så fall inte har så mycket att göra åt saken om man postat det överhuvudtaget.
Citera
2011-06-06, 14:33
Medlem
dindummers avatar
Nåja, om någon har en bättre idé så fram med korten på bordet. Tror inte det finns någon bättre idé på problemet så då får det vara. Det behöver inte vara någon nackdel med att göra nya profiler, men det är ett helvete nu eftersom man bara får knyta en profil till en epost-adress.
Citera
2011-06-06, 14:51
Medlem
ischs avatar
Tänk efter före så löser det nog skall du se.
Citera
2011-06-07, 20:12
Medlem
epost72s avatar
Förklara gärna hur länken i en användares profil inte ska ge träffar på vissa trådar samtidigt som när man skriver in söksträngen (ja det är en söksträng) i sökrutan ska ge träffar på alla trådar.
Citera
2011-06-07, 20:54
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
Tror inte det finns någon bättre idé på problemet så då får det vara.
Är det ens ett problem? Handlar det inte om att tänka före man agerar? Om du nu är så rädd för att någon ska få reda på din identitet, skriv inte sådant som kan koppla dig till din användare. Enkel lösning. Och om du nu måste skriva saker som i värsta kan koppla dig till din användare, då måste du kunna stå för dessa saker.
Citera
2011-06-08, 17:33
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tänk efter före så löser det nog skall du se.
Har börjat göra det allt mer.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Förklara gärna hur länken i en användares profil inte ska ge träffar på vissa trådar samtidigt som när man skriver in söksträngen (ja det är en söksträng) i sökrutan ska ge träffar på alla trådar.
Jaha och har inte html kodning uppfunnits idag 2011? Varför skulle det vara omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Är det ens ett problem? Handlar det inte om att tänka före man agerar? Om du nu är så rädd för att någon ska få reda på din identitet, skriv inte sådant som kan koppla dig till din användare. Enkel lösning. Och om du nu måste skriva saker som i värsta kan koppla dig till din användare, då måste du kunna stå för dessa saker.
Ja du har en poäng likt dom andra som sagt likadant, jag är också väl medveten om det. Jag är inte rädd att avslöja min identitet genom att outa mig själv, snarare att en person/flera personer lyckats se användarnamnet. Innan man gjorde om layouten på Flashback så stod användarnamnet uppe till höger på varje sida, något som jag tror orsakat skadan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in