Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så vitt jag kan läsa så står det ingenting om svaret på frågan.
Kom igen och svara på vem det är som påstått att bara judar försvann som du påstod tidigare.
Det verkar snarare som att det är DU som påstår detta och inga andra.
Antagligen gör du det för att svartmåla folk med lögner.
Men du kan få chansen att visa upp att du inte ljuger, så fram med fakta tack.
/VV
Jag citerar igen några ord från artikeln: 1) " ....the Nazi plot to rid Europe of Jews" samt 2) "...it was designed with the sole intention of exterminating Jews"
Om du har problem med engelskan, dyslexi eller nedsatt hjärnfunktion så kan jag hjälpa dig med en tolkning av innebörden: 1) Dessa ord syftar på nazisternas komplott mot judar. samt 2) Att lägren (treblinka, sobibor och belzek t.eex) byggdes med en enda avsikt, dvs Judeutrotning.
Detta är typisk Judepropaganda och alltså inte sant. Det var en blandning av massa nationaliteter i dessa läger.
Det dog ca 1.6 miljoner människor i f.d. Jugoslavien under andra världskriget, men ingen hävdar att Hitler hade för syfte att utrota någon där. Folk dör under krig, speciellt om man är ockuperad och gör uppror. Av dessa 1.6 miljoner var ca. 600.000 rena krigsoffer varav många fördes till koncentrationslägren. Ingen i f.d. jugoslavien hävdar att Hitler hade någon komplott på gång mot dessa människor eller deras ras, ingen. Det är bara judar som hävdar sådant.