2011-06-05, 03:50
Medlem
origamis avatar
Hej Flashback!
Vill berätta att jag är trött på att jag inte har värde i mig. Kompisar skrattar då vi är ute och dricker tillsammans (hände inatt också, darför skriver jag hit nu). Dock kom nya kompisars kompisar med och började basha mig. Tillslut glömde alla mig. Ingen tycks i min kompiskrets gilla mig påriktigt. Vad skall jag ta mig till då jag inte har någon värde i min kompisgrupp och jag hittar varken någon tjej eller ny kompisgrupp då skolorna tagit slut och inget nytt finns i mitt liv.
Citera
2011-06-05, 03:54
Medlem
asiatirls avatar
bashar dig utan anledning eller? låter inte som riktiga kompisar...
Citera
2011-06-05, 03:56
Medlem
Verkar som att din umgängeskrets är ganska ytlig och inte alls som ett vänskapsumgänge ska vara. Jag själv var omringad av en massa ytliga kompisar förut och hade en enda riktig vän, efter 4 år bestämde jag mig för att bryta kontakten med alla kompisar som inte gav mig något i livet. Och nu har jag 2 stycken riktiga riktiga vänner som är de enda jag egentligen behöver. Man mår så mycket bättre med få riktiga vänner än med en massa falska och ytliga kompisar.. Det kan låta ensamt, och det är det många många dagar, men in the end of the day its wort it.

Försök byta umgängeskrets? Eller håll dig till dina närmsta om du har nära vänner
Citera
2011-06-05, 04:24
Medlem
DelGriffiths avatar
Hade samma problem men jag såg till att fasa ut alla "vänner" för några år sedan.
Nu har jag en bra vän som jag kan prata om allt med och ta någon öl med ibland. Visserligen träffas vi inte så ofta och hör sällan av oss till varandra men man skall inte heller behöva konstant kontakt med en riktig vän.

Hur du skall hitta nya vänner eller tjejer kan jag inte bidra med. Den vän jag har nu var faktiskt mer vän med min gamla "vänner" men h*n såg väl till slut samma sak som jag.
Citera
2011-06-05, 04:36
Medlem
CarnivalOfSoulss avatar
Klart du har ett värde! Det är bara dina "kompisar" och andra människor omkring dig som inte lärt sig att uppskatta ditt sällskap.
Behandla dem likadant, eller ge fan i att höra av dig till dina "kompisar" på ett tag.
De som hör av sig och frågar vart du tagit vägen är värda ditt sällskap.
Citera
2011-06-05, 05:40
Medlem
S_o_Ns avatar
Vad händer om du sätter ner foten och säger ifrån?

Förövrigt tycker jag att du borde kasta dina "vänner" åt helvete och hitta några nya.. hellre 1 bra än 10 osäkra jävlar
Citera
2011-06-05, 06:07
Medlem
Smiskads avatar
Detdär låter inte som något du ska stå ut med.

Dumpa dina kompisar och skaffa nya.

En enda nära vän är bättre än 20 falska.
Citera
2011-06-05, 06:46
Medlem
GanjaMoons avatar
kan nån förklara för en gammal gubbe vad "basha" betyder =P är det spöa nån eller?
Citera
2011-06-05, 10:38
Medlem
Phantom042s avatar
Vadå skrattar åt dig, varför skrattar dina kompisar åt dig? Och vadfan är basha?
Man fattar ju ingenting av vad du skriver i din osammanhängande text.
Citera
2011-06-05, 11:35
Medlem
pottsorks avatar
Det var en ganska osammanhängande trådstart, men hur som helst.

Den enda som bestämmer vad som är värdefullt i ditt liv är du själv. Om du har något du är stolt över i ditt liv, gör det till din grej. Spela på dina styrkor, inte på dina svagheter.
Citera
2011-06-05, 12:12
Medlem
Herrtrosas avatar
Har du genomgått någon stor förändring i ditt beteende den senaste tiden? Hur skiljer sig ditt tidigare jag (då ni knöt era band) mot den du är idag? Jag försöker självklart inte finna fel i din personlighet, endast någon form av förklaring som kan ligga till grund för deras beteenden.

Slutligen: mår du inte bra i deras sällskap ska du givetvis göra någonting åt det. Försök finna en lösning oavsett om det innebär att klippa band eller ej.
Citera
2011-06-05, 12:52
Medlem
Lys avatar
Det är klart du har ett värde. Finns ingen som saknar värde. Dina kompisar är kanske inga äkta vänner, de verkar inte så respektfulla mot dig. Då är det bättre du undviker dem. Hellre ensam än i dåligt sällskap. Köp en hund eller katt. Djur är uppriktiga och tillgivna. Sen finner du nya vänner. Det kommer in nya människor i ens liv då och då. Har själv varit rätt ensam i perioder, men hellre det än ytligt umgänge som inte ger så mycket. Folk som inte ser en och respekterar en kan man vara utan. Har rätt få vänner nu, men de jag har tycker jag är bra. Och jobba på din självkänsla. Var övertygad om ditt eget värde. Låt inte andra trycka ner dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in