Jag hatar förgasare

Jag hatar förgasare

Jag hatar förgasare

Jag hatar förgasare

Jag hatar förgasare

Jag hatar förgasare
Jag hatar förgasare

Jag hatar förgasare

Jag hatar förgasare
Med huvudmunstycke 90 fyrtaktar motorn till vansinne när jag ligger runt 3600-4300varv(25-30km/h) och motorn känns allmänt lite slö, med huvudmunstycke 80 är motorn kraftlös om jag inte använder choke.
Med huvudmunstycke 85 går motorn bra på mellan å högvarv och motorn tappar effekt om jag drar choke men har nu problem med onormalt hög tomgång, uppåt 4000varv när motorn är riktigt genomvarm.
Det andra problemet är att motorn spikar till snabbt när jag snabbt släpper gasen vid växling under kraftig acceleration, om jag fullgasväxlar så går motorn klockrent.
Motorn spikar inte till när jag släpper gasen på låga varv utan det händer bara på höga typ 6500-9000varv.
Trottelnålen har 3 lägen och sitter i mitten, bränsleluftskruven är ett halvt varv från botten.
Förgasaren är original keihin, får motorn mer eller mindre bränsle när bränsleluftskruvaren skruvas in mot botten?
Tips på hur man ökar bränsletillförseln vid lågt till inget gaspådrag som inte kräver modifiering av originaldelar?
Ps, har tänkt prova att höja trottelnålen från mitten till nedersta läget så nålen hamnar lite högre upp, pga tidsbrist har jag inte haft möjlighet att laborera med tomgångsskruven men lite tveksam till om det skulle räcka för normal tomgång, känns som motorn går snålt på lågt till inget gaspådrag.