2004-10-19, 01:56
Medlem
yO!

Snart kan jag roffa åt mig lite alfa-kassa (4000kr/mån?).
Tänkte se ifall de är några av er som haft erfarenhet av detta..

Är arbetslös(well..duh?) och tog studenten i våras...uppfyller snart Alfa-kassens grundkrav...

Min fråga är nu..
Hur aktiv måste du vara i ditt arbetsökande för att få jobb (hört att dom drar av 25%, 50% osv om du inte är de).

Vilka skitjobb _måste_ man ta och vilka kan man faktist tacka nej till?

Skulle vara rätt viktigt/intressant att veta...

Tja.
Citera
2004-10-19, 02:47
Medlem
Auditors avatar
alfakassan kollar inte på dig direkt, det är väll snarare så om din arbetsförmedling börjar tvivla på om du vill ha jobb å tjallar.

För mig kommer det inte vara några problem, ska just få alfa, eftersom jag har hyffsat god kontakt med min handläggare som vet att jag faktiskt försöker skaffa jobb. Tjatar till mig utbildningar å praktiker under tiden me. Drygt å bara gå hemma å vara parrasit
Citera
2004-10-19, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor
alfakassan kollar inte på dig direkt, det är väll snarare så om din arbetsförmedling börjar tvivla på om du vill ha jobb å tjallar.

För mig kommer det inte vara några problem, ska just få alfa, eftersom jag har hyffsat god kontakt med min handläggare som vet att jag faktiskt försöker skaffa jobb. Tjatar till mig utbildningar å praktiker under tiden me. Drygt å bara gå hemma å vara parrasit

Hehe ok... själv har jag rätt knivigt att få jobb med, spec. då jag ska göra lumpen om ett par månadere DD

Känns inte direkt som om nån vill anställa en =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in