Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
Jag brukar suga på myggbettet. brukar funka ibland.
Kan tänka mig att det kanske hjälper precis efter bettet för att typ suga ut giftet, men funkar det verkligen flera timmar senare?
Citat:
Ursprungligen postat av MissMyers
Kommer inte ihåg om det var Tea tree olja eller idomin salva som funkade fint för mig, men kan ju vara värt att prova!
Jag har idomin hemma, ska testa det sen!
Tack för tipset
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Antihistamin tabletter (tex clarityn och liknande), detta pga att myggbett (och även brännässlor) i grunden är en allergisk reaktion som antihistaminer dämpar och leder till mindre klåda och betten blir mindre och svullnar inte lika mycke.
Om du redan har bett så kan hydrokortiosonsalva vara till stor hjälp
Hjälper antihistamin när man väl har fått bett då?
Kanske ska inhandla clarityn, om jag inte har några atarax hemma, de borde väl också funka

Hydrokortisonsalva, ska kollas upp!
Tack för hjälpen!
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Glukokortikosteroider
Hydrokortison finns receptfritt på apoteken.
Betametason har väldigt bra effekt på mig vad gäller myggbett. Dessvärre tror jag inte det är receptfritt i Sverige.
Okej, vet du vad en tub kostar på ett ungefär?
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av kingnerol
Ha på is? Eller tryck ett "X" över myggbettet med naglarna.
Finns även någon receptfri salva på apoteket (vet inte vad den heter) som gör så det slutar klia.
Jo fast is smälter ju, och sen så börjar det klia igen sen :P
Ska man verkligen förstöra betten, jag trodde att det började klia/svida mer då :/
Ska undersöka saken vidare, tackar!
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Bedövningssalva, Xylokain. Förebyggande mot myggor är att äta mycket vitlök och B-vitaminer, B-combin forte från apoteket brukar funka bra.
Xylokain vet jag att jag har använt nån annan gång i ett annat syfte, kanske borde inhandla detta

Tack för tipsen!