2011-06-05, 06:32
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasergun
Jag tänker nu maila anwar.samuelsson@innebandy.se som är domare i innebandy och fråga hur tjock man får vara för att vara målvakt.

Väntar ivrigt på svar.
Citera
2011-06-05, 06:48
Medlem
Jag tror inte det skulle hjälpa,han/hon skulle vara för upptagen med att plundra kiosken m.m...kanske om man mutade med en chokladboll....fast nej *host*torrtskämt*host*
Senast redigerad av herrtugg 2011-06-05 kl. 06:51.
Citera
2011-06-07, 01:32
Medlem
Jag tittade på ett program som heter "Sport Science" igår, det går på någon konstig kanal som heter Explore. Man satte en stor sumobrottare i målet, han täckte i princip hela skiten.. George Parros som inte är någon målskytt what so ever fick skjuta några dragskott... Han satte varenda jävla skott i krysset.

Myth busted...........
Citera
2011-06-07, 16:11
Bannlyst
Här är svaret!
Hej Lasergun
Ja, vi kan ju inte diskvalificera någon bara för att den är stor.
*
Skulle detta sedan ske så kanske en regelförändring kommer att ske längre fram.
*
Med vänliga hälsningar
*
Daniel Holm
Tävlingskonsulent
*
Svenska Innebandyförbundet
08-514*274 13
daniel.holm@innebandy.se
www.innebandy.se
*
Citera
2011-06-08, 09:00
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Här är svaret!
Hej Lasergun
*
*
Med vänliga hälsningar
*
Daniel Holm
Tävlingskonsulent
*
08-514*274 13
daniel.holm@innebandy.se
www.innebandy.se
*

Bra, då har man alltså 1 match (VM final) iaf att spela ut det kortet på.
Citera
2011-06-08, 11:10
Medlem
Citat:
Varför sätter man inte världens tjockaste man i målet i innebandy?

Haha, snacka om doping. Matdoping

Citat:
Här är svaret!
Hej Lasergun
*
*
Med vänliga hälsningar
*
Daniel Holm
Tävlingskonsulent
*
08-514*274 13
daniel.holm@innebandy.se
www.innebandy.se
*

En bra grej vore väl att de gör en regelförändring NU!

Sätt ett maxmått. Så slipper detta hända, kommer bli en massa tjafs om detta händer, det slipper man om man skapar regeln innan det händer.
Citera
2011-06-12, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha, snacka om doping. Matdoping

En bra grej vore väl att de gör en regelförändring NU!

Sätt ett maxmått. Så slipper detta hända, kommer bli en massa tjafs om detta händer, det slipper man om man skapar regeln innan det händer.

Men det blir fan så mycket roligare för oss alla om man inte gör en regelförändring och det faktiskt händer. Skulle ju vara historiskt episkt när fettot rullas in på plan och läggs framför målet.

Sjukt kul tråd!
Citera
2011-06-25, 23:40
Medlem
faffris avatar
kunde inte hitta det på google men har för mig att något lag utanför Sverige hade en person på 200kg i målet och därmed täckte upp mer eller mindre överallt. Ska då ha lagts till en regel om hur många % av målet en målvakt får täcka. Kan dock inte bekräfta det men låter inte helt otroligt. Tror även det finns regler om att man inte får ha tröjor och byxor som är jättestora och hänger en halvmeter från kroppen. Har själv varit med om att motståndarens målvakt fick dra silvertejp kring ljumskarna då byxorna omöjliggjorde en att lägga en tunnel.

Sen ska tilläggas som någon annan nämnde att man behöver vara grymt stor för att täcka upp målet. Går man ut och täcker vinklar kan man täcka nästan hela målet men sätter man sig på mållinjen finns det en del att täcka. Dessutom om man gör detta på hög nivå behöver man bara kryssen öppna för att det ska bli mål.
Citera
2011-07-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Det här är något jag tänkte på då jag var 12år gammal, äntligen tog nån upp den.

jag har tänkt på det SEN jag var 12
Citera
2011-07-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle52
jag har tänkt på det SEN jag var 12

Gäller det även om jag som 12 åring tänker på en sak, glömmer bort att jag tänkt på det samma dag (då jag var 12) och påminns om det x antal år senare?
Citera
2011-07-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGazing
Gäller det även om jag som 12 åring tänker på en sak, glömmer bort att jag tänkt på det samma dag (då jag var 12) och påminns om det x antal år senare?

Du får gå med i klubben "Vi som har funderat på det förr" Men jag har tänkt på det sjukt många gånger under min år tillbaka till 12
Citera
2011-07-04, 20:58
Medlem
Också funderat på detta innan, kul att någon äntligen tog upp det

Frågan är hur en sån pass fet människa ska sitta i målet. Om det ska vara lönsamt så måste det vara en person som väger 200kg och uppåt och jag har aldrig sett en sån fet människa sitta på knä och om den ändå lyckas med det så lär personen i fråga bara kunna sitta med benen rakt bakåt, dvs lämna stolparna öppna. Det hade blivit många mål köksvägen då det alltid hade vart öppet där och de som är bra på zorro-finten hade också kunnat göra mängder av mål. Som någon skrev så skulle han/hon få sitta nästan inne i målet för att fylla sin funktion. Räcker att personen kliver ut 30 cm och det skulle öppnas vinklar och man skulle kunna valla bollarna på målvakten och in.

Det bästa hade väl vart och hitta någon typ av balans. En snubbe på 150 kg med talang... avdankade elitidrottare med vinnarskalle som slutat träna och men fortsatt äta efter sin karriär. Sen en jädra massa reflexträning på det!
Senast redigerad av The Stranger 2011-07-04 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in