2013-02-24, 12:31
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrPML
FYI, han heter Ben Haggerty

Seattle's hiphopscen har varit det jag har lyssnat mest på på sedan 2007-2008. Finns så sjukt bra hiphop där! Till er som vill höra mer så kan jag rekommendera Blue Scholars, SOL, Grynch, Grieves, Knowmads, J. Pinder, The Bar, The Physics, Rockwell Powers, Common Market.

They say hiphop is dead, but it sure lives in the 206!
Håller med om att hiphopen där uppe är riktigt jäkla bra. Undrar vad det beror på.
Citera
2013-03-07, 23:21
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Såg dom på SNL i lördags. Det var pinsamt uselt faktiskt..
Citera
2013-03-09, 13:54
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Såg dom på SNL i lördags. Det var pinsamt uselt faktiskt..
Jasså? Jag som gammal indierockare gillar Macklemore & Ryan Lewis. Kanske ett dåligt betyg om han ska ha credd bland hiphoppare att en sån som jag gillar musiken
Citera
2013-04-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrPML
FYI, han heter Ben Haggerty

Seattle's hiphopscen har varit det jag har lyssnat mest på på sedan 2007-2008. Finns så sjukt bra hiphop där! Till er som vill höra mer så kan jag rekommendera Blue Scholars, SOL, Grynch, Grieves, Knowmads, J. Pinder, The Bar, The Physics, Rockwell Powers, Common Market.

They say hiphop is dead, but it sure lives in the 206!

Håller med dig, blir mest att jag lyssnar på hiphopen där ifrån. Riktigt grymt. Undra hur jag kunnat missa denna tråden, har lyssnat på macklemore ett bra tag nu. Riktigt grym är han och passar givetvis perfekt med Ryan Lewis. De har förövrigt precis släppt video till "can't hold us" och en spelning är planerat i oktober här i Sverige! grymt!
Citera
2013-04-23, 10:18
Medlem
Lite tråkigt att de flesta verkar fastna vid Thrift Shop, när låtar som Same Love är något de flesta borde höra. Riktigt grym låt.
Citera
2013-04-23, 11:20
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Lite tråkigt att de flesta verkar fastna vid Thrift Shop, när låtar som Same Love är något de flesta borde höra. Riktigt grym låt.
Likaså Starting Over. Rysningar, speciellt i andra versen.
Citera
2013-05-22, 13:28
Medlem
Macklemore vart har du varit hela mitt liv?
Helt klart bästa på länge.. Same love så otroligt bra.

Hur många mer än mig ska åka till P&L 27 juni enbart för att han är där?
Citera
2013-05-22, 19:10
Medlem
reconstructs avatar
Så meningslöst alltihopa, allt hans material. Står där med sin hipsterfrilla och "försöker vara djup men samtidigt lekfull", ärligt nu ni som hypear den här snubben; vad förmedlar han? Vit medelklassighet? Seattle? Macklemore är toppen av den feta vågen av YOLO som bara sköljer över all kontemporär kultur. Det e meningslöst och det e #YOLO#SWAG.

Kid Cudi är en av den här generationens absolut största innovatörer och artister men alla snackar om Drake och radion spelar Macklemore..

Hade Macklemore haft något att säga hade jag inte brytt mig om frisyren, kläderna eller stilen. Snook gjorde det här 2004 och dom gjorde det bättre.

Nån i tråden kallade Macklemore underground, media använder uttrycket "indie", syftandes på det han gjorde innan genombrottet.

Alltså, genren kallas hiphop. Vinnie Paz och AoTP är underground, brittisk grime är underground. Fransk ghetto-rap är underground. Underground är ett avsågat hagelgevär och en packe sedlar med gummiband. Genren kallas hiphop. Tycker ni att Macklemore är grym och har "flow" kan jag lägga 10 artister som rimmar så att öronen slår knut.
Citera
2013-05-23, 01:23
Medlem
Mark Tremontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reconstruct
Så meningslöst alltihopa, allt hans material. Står där med sin hipsterfrilla och "försöker vara djup men samtidigt lekfull", ärligt nu ni som hypear den här snubben; vad förmedlar han? Vit medelklassighet? Seattle? Macklemore är toppen av den feta vågen av YOLO som bara sköljer över all kontemporär kultur. Det e meningslöst och det e #YOLO#SWAG.

Kid Cudi är en av den här generationens absolut största innovatörer och artister men alla snackar om Drake och radion spelar Macklemore..

Hade Macklemore haft något att säga hade jag inte brytt mig om frisyren, kläderna eller stilen. Snook gjorde det här 2004 och dom gjorde det bättre.

Nån i tråden kallade Macklemore underground, media använder uttrycket "indie", syftandes på det han gjorde innan genombrottet.

Alltså, genren kallas hiphop. Vinnie Paz och AoTP är underground, brittisk grime är underground. Fransk ghetto-rap är underground. Underground är ett avsågat hagelgevär och en packe sedlar med gummiband. Genren kallas hiphop. Tycker ni att Macklemore är grym och har "flow" kan jag lägga 10 artister som rimmar så att öronen slår knut.

Mja...

Ben har tidigare varit beroende av både droger och alkohol och skrivit många låter om sitt beroende, hur dåligt han mått, hur det påverkar andra och hans väg tillbaka. Många av hans låtar har hjälpt väldigt många med beroende där låten Otherside kanske sticker fram mest. Om du upplever han som meningslös har du nog inte hört så mycket mer än Thrift Shop eller bara inte lyssnat på texterna.

Sen verkar du blanda ihop äpplen och päron när du snackar underground. En sub-genre kan inte i sig klassas som underground, det säger ju sig självt.
Citera
2013-05-23, 11:20
Medlem
reconstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Tremonti
Mja...
Om du upplever han som meningslös har du nog inte hört så mycket mer än Thrift Shop eller bara inte lyssnat på texterna.

Sen verkar du blanda ihop äpplen och päron när du snackar underground. En sub-genre kan inte i sig klassas som underground, det säger ju sig självt.

Jag har hört massor av låtar med honom, tyvärr kommer jag inte förbi det audiovisuella intrycket av en snubbe i stickad tröja och kotlettfrilla á la 2013 (egentligen vill jag inte dissa hans frisyr för den ser rätt bra ut) med ett tunt röstregister (han gör den där radbrytningsfalsettgrejen typ 5 gånger i varje låt) och mediokert flyt.

Annars dunkar alla låtar på med samma trötta "tungt bastramp/808"-trumsampling och en pianoslinga (Can't hold us, Same Love, Other side, And We Danced, hoppsan det var visst snubbens alla mest spelade låtar utöver secondhand-nationalsången).

Jag är kraftigt emot alla klassifikationer och genredefinitioner, det som är bra är bra helt enkelt. Kring hiphop finns det en alldeles särskild mytbildning om vem som är "tung", "äkta" osv, eller varför inte bara att kunna förmedla något i en musikaliskt unik förpackning. Som jag nämnde tidigare känns Macklemore mest som ett amerikanskt Snook-plagiat, och försvinner i det popkulturella bruset för mig. hashtag YOLO
Citera
2013-09-11, 00:24
Medlem
Strodes avatar
Kommer in 17 år senare och måste säga att jag hylllar denna snubbe. Har nästan blivit arg över all "hiphop" som gjorts sen 90-talet. När 50 Cent kom blev jag äcklad. Men Macklemore... förutom att jag tycker om hans röst och musik så gillar jag att han är en av få som kan prata om homosexualitet på det viset, att han inte är ännu en "bitches and hoes"-snubbe (jag vet att det egentligen inte är jättemånga som gör så men ändå). Jag ser något unikt med honom och är glad att han finns. Vanligtvis uppskattar jag inte radiomusik men är glad att jag hittade honom där och började gräva lite i hans musikarkiv.
Citera
2024-05-07, 23:29
Medlem
Hirvis avatar
Vem hade gissat att Macklemore skulle bli Rage Against The Machine år 2024?
https://www.youtube.com/watch?v=zi8pn6IqU8Y&rco=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in