Trodde jag var ensam i Sverige med att lyssna på Macklemore. Har försökt sprida allt från undergroundscenen, speciellt från Seattle. Det värmde i hjärtat när en lirare på ansiktsbok för några dagar sen citerade Otherside och värmer ännu mer nu. Han kommer ta över världen utan att sälja sig själv!
Min spellista som innehåller en hel del från Seattle samt annan skön underground hiphop du lär älska om du uppskattar Macklemore. Skulle leta upp en låt på Youtube för cirka 5 månader... det slutade med att jag fann Macklemore och enda sen dess har jag inte lyssnat på någonting annat.
Lyssnar knappt på hiphop över huvudtaget, men hittade videon till otherside på någon tumblr, och fast var jag. Var ett bra tag sen jag verkligen fastnade för en artist på det här sättet, och de senaste fem dagarna har jag inte lyssnat på något annat! Can't Hold us (ft. Ray Dalton) och så klart Otherside är favoriterna!
Spelar på Hamburger börs den 26e september, inte en chans att jag missar!
Same love med video ligger ute på tuben. låten är en rejäl tankeställare och budskapet är vackert. macklemore sjunger om saker som alla fuckemhoesgangstagsmodafaks aldrig nånsin skulle sjunga om. denna rapparen har fångat mig med storm och jag kan knappt vänta till The Heist släpps.