• 1
  • 2
2011-06-05, 00:24
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth
röker du brajj?

Haha, nej. Hurså?
Citera
2011-06-05, 04:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Das-Papier
Haha, nej. Hurså?

Så lätt att tro att alla på flashback knarkar men så det ju inte,
och just brajj får en att grubbla och tänka väldigt mycket
men det var inte där skon klämde i detta fallet
Citera
2011-06-05, 04:47
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth
Så lätt att tro att alla på flashback knarkar men så det ju inte,
och just brajj får en att grubbla och tänka väldigt mycket
men det var inte där skon klämde i detta fallet

Nä, det var det inte.
Tar dock att citerar mitt första inlägg i tråden:
Citat:
Tror att detta kommer ifrån i augusti förra året då min mor fick en stroke. Och jag, enligt dem, tog för mycket ansvar. Tänkte också som jag gör idag, om vad som skulle hända, vad som kanske kan hända och dylikt.

MVH
Citera
2011-06-05, 05:53
Medlem
Tror att du är stressad som attan, men du märker inte av det själv. Jo, jag har haft samma problem. Kan du sitta still, eller "hoppar" du med ena benet hela tiden? När du ska sova, ligger du lugnt och fint, eller "hoppar" du med benet?

En annan sak med att tänka mycket... Jag har tusenelva tankar i huvvet hela tiden, men det verkar som om det "rensar" hjärnan. Enligt någon vetenskaplig undersökning som jag har glömt var jag hittade.
Citera
2011-06-05, 12:34
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Tror att du är stressad som attan, men du märker inte av det själv. Jo, jag har haft samma problem. Kan du sitta still, eller "hoppar" du med ena benet hela tiden? När du ska sova, ligger du lugnt och fint, eller "hoppar" du med benet?

En annan sak med att tänka mycket... Jag har tusenelva tankar i huvvet hela tiden, men det verkar som om det "rensar" hjärnan. Enligt någon vetenskaplig undersökning som jag har glömt var jag hittade.

Haha, mysko..
Men, idag mår jag bättre faktiskt! En lyckad kväll igår gjorde susen
Citera
2011-06-06, 20:43
Medlem
foshobros avatar
Jag är också en som tänker alldeles för mycket och det är både fysiskt och psykiskt utmattande. Speciellt eftersom det allt för ofta är negativa, deprimerande tankar om mig själv.

Jag tror du är en väldigt intelligent och kreativ människa (oftast är de som "tänker för mycket" det) men tankarna har bara fått för mycket fokus på deprimerande/stressande/ jobbiga tankar. Försök använda förmågan du har till något kreativt. Rita, Skriv, lös rubiks kub gång på gång på gång..

Så har jag försökt tackla mitt inre kaos i alla fall, inte för att det hjälper i alla lägen. Men bara man försöker hålla hjärnan igång med rätt saker så kan det vara skönt att "Tänka för mycket" ibland.
Citera
2011-06-07, 00:05
Medlem
LakeLeonards avatar
Själv har jag diagnosen dystymi och det är en jävla massa grubblande om allt & inget. För 8 år sen fick jag Remeron utskrivet. Från att ha grubblat dygnet runt till att inte tänka alls..det var helt underbart. Oturligt nog gick jag upp ca 20 kg på drygt ett halvår så jag slutade med medicinen. Fick ytterligare 11 olika anti-depp som inte hjälpte heller. Finns ingen medicin mot dystymi tyvärr. Nuförtiden lyssnar jag mycket på musik. Har ett par bärbara lurar kopplade till datorn som är fullsmockad med bra musik. Känner att jag inte tänker lika mycket då.
Citera
2011-06-07, 01:09
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Jag är också en som tänker alldeles för mycket och det är både fysiskt och psykiskt utmattande. Speciellt eftersom det allt för ofta är negativa, deprimerande tankar om mig själv.

Jag tror du är en väldigt intelligent och kreativ människa (oftast är de som "tänker för mycket" det) men tankarna har bara fått för mycket fokus på deprimerande/stressande/ jobbiga tankar. Försök använda förmågan du har till något kreativt. Rita, Skriv, lös rubiks kub gång på gång på gång..

Så har jag försökt tackla mitt inre kaos i alla fall, inte för att det hjälper i alla lägen. Men bara man försöker hålla hjärnan igång med rätt saker så kan det vara skönt att "Tänka för mycket" ibland.

Jag har 2 elbasar som jag spelar dagligen på. Det räknas väl som kreativt?

Citat:
Ursprungligen postat av LakeLeonard
Själv har jag diagnosen dystymi och det är en jävla massa grubblande om allt & inget. För 8 år sen fick jag Remeron utskrivet. Från att ha grubblat dygnet runt till att inte tänka alls..det var helt underbart. Oturligt nog gick jag upp ca 20 kg på drygt ett halvår så jag slutade med medicinen. Fick ytterligare 11 olika anti-depp som inte hjälpte heller. Finns ingen medicin mot dystymi tyvärr. Nuförtiden lyssnar jag mycket på musik. Har ett par bärbara lurar kopplade till datorn som är fullsmockad med bra musik. Känner att jag inte tänker lika mycket då.

Ska till en läkare imorgon om lite annat och då jag kanske kan nämna detta, så får vi se vad som händer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in