Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-03, 21:10
Medlem
Hej alla Fb'are!

Måste få hjälp med detta!

Min dator (Toshiba) med Windows Vista hängde sig... Därefter gick det inte att starta om den och komma in i Windows..

Efter många försök med att installera om operativsystem (Windows 7, Windows Vista, Xp etc) så fick jag till slut igång datorn genom att installera Windows Vista och ta bort allt på hårddisken...

Problemet är att jag inte får igång internet även om jag har internetsladden i (Har trådlös router)... Ljudet etc får jag inte heller igång... Problemet är att jag tror att "Hardware device" o allt är borta från datorn.. Vet inte hur jag ska få datorn att känna igen att den har ett trådlöst nätverkskort.. Verkar inte gå att skapa någon internetanslutning...

Att installera Vista och Windows 7 har inte fungerat... Det verkar bara funka att installera XP på den...

Min fråga: Hur ska jag få igång internetanslutningen med Vista då den inte verkar ha någon "Hardware device" dvs den känner inte igen nätverkskortet, inte det trådlösa etc? Hur gör jag?
Citera
2011-06-03, 21:30
Medlem
Har fixat nätet nu.. Nu kommer nästa problem.. Hur gör jag för att se till att det blir ett svenskt tagentbord? ÖÅÄ måste fungera, ljudet etc...
Citera
2011-06-03, 21:38
Medlem
sommarlovs avatar
Gå till tillverkarens hemsida (på en annan dator), hämta hem alla drivers, bränn de på en skiva.
In med skivan i din Toshiba och kör allt.
Citera
2011-06-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Gå till tillverkarens hemsida (på en annan dator), hämta hem alla drivers, bränn de på en skiva.
In med skivan i din Toshiba och kör allt.

Är det Toshibas hemsida man går in på då alltså? Eftersom det är en Toshiba dator?
Citera
2011-06-03, 22:17
Medlem
Ja

Start / Control Panel / Date Time Language, Region
4 ställen under olika knappar och tabbar som du kan ändrar/lägger till Sverige/Svenska så blir annat också rätt.
Senast redigerad av panpo98 2011-06-03 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in