2011-06-03, 14:40
Medlem
Ylicows avatar
Jobbar i Gamla stan och var påväg hem en dag efter jobbet, då ser jag en kille stå och bråka med en korvgubbe så jag går dit för att kolla vad det handlar om.
Då är det tydligen en kille som smakat av hans starkaste korv och säger att det är det smärtsammaste han har varit med om och att han vill ha pengarna tillbaka, korvgubben säger bara att han har blivit varnad för att den är jättestark och att han får skylla sig själv.
Jag blir irriterad och tycker att "vafan, ge mig en sån korvjävel, vad är det för mes som står och bråkar?".
Jag älskar stark mat, brukar äta Vindaloo på indiska restauranger, min pappa är inte svensk och gör jättestark mat så jag är uppvuxen med det osv.

Korvgubben varnar mig flera gånger och säger att den är STARK, inte bara stark utan STARK!! Och pekar på en skylt där det är en atombomb i bakgrunden och så står det att äter man korven med den sås som hör till under fem minuter får man en tshirt där det står att man har klarat av att äta världens starkaste korv.
Nåväl, jag får korven, han börjar ta tid och jag tar en stor tugga.
De första sekunderna är helt ok, men efter några fler sekunder blir det det sjukaste jag varit med om.

Det bränner som FAN i munnen och jag får någon konstig hick-attack samtidigt som jag känner hur hjärtklappningen sätter igång.
Men jag börjar garva och säger att han är sjuk i huvet, no hard feelings. Han varnade mig ju trotts allt.
Det gjorde ont i munnen i ungefär en timme.

Och inte nog med det, när jag kom hem tvättade jag händerna jättenoga och gick och urinerade, det skulle jag aldrig ha gjort.
Den starka såsen tvättar man tydligen inte bort i första taget, så nu kändes det som att fel "korv" hade blivit grillad. Det gjorde svinont och jag sprang in i duschen och sköljde med massa kallvatten, det gick över efter ett tag.

Nu har jag gått runt och snackat om den där korvjäveln med alla kollegor på restaurangen där jag jobbar och folk är rätt kaxiga innan de provar den, man förstår verkligen inte vad man ger sig in på i förväg.
Korvgubben säger att han gett ut 8 tshirts sen i vintras så det finns tydligen idioter som klarar den.
Min chef lyckades äta en men då fattades en ingrediens i den starka såsen som gjorde den mildare så jag skall tvinga han äta en senare när såsen är som starkast.

Igår filmade jag när en av kockarna på jobbet försökte äta en och här får ni se hur det gick:
http://www.youtube.com/watch?v=ysX5OkmXhE4

Nu undrar jag;
Om någon här har lyckats och om hur upplevelsen var?
Om det finns liknande korvar nånstans och hur dem smakar?

Samt utmanar jag de som inte testat att äta en att testa, klarar ni det:
Fota tshirten och lägg upp här i tråden. Eller till och med filma. Stor eloge till de som klarar det. Detta kan bli kul.

Föresten, han brukar stå utanför Engelen och Medusa vid kornhamntorg i Gamla stan på kvällar då mycket folk går ut.

Här är fyra killar som försöker och två lyckas!!

http://www.youtube.com/watch?v=QWGkiHoPd5I

Här är en ensam kille som misslyckas!

http://www.youtube.com/watch?v=Sfb7s0SYH28

En full kvinna som antog utmaningen men fuskade i början så att hon inte klarade den:
http://www.youtube.com/watch?v=NP_cYzu6h3Q

En kille tar en tugga på korven och reagerar lite småkul:
http://www.youtube.com/watch?v=9VBtwf7STSE

En gubbe äter korven men även han fuskar:
http://www.youtube.com/watch?v=1ILeaNwtwik

Och till sist en nördig kille som klarar den.
Men inte nog med det, det var en riktigt tuff kille bredvid som försökte betala en korv med en bussremsa varpå korvgubben frågar om han tror att han är på bussen och alla skrattar.
Han tror att jag filmar honom så han ska tydligen slå mig. Rolig kille
http://www.youtube.com/watch?v=VOjggQx-3MY

Här är ett klipp på några grabbar som påstod sig vara crew på existenz som käkade korven inatt.
http://www.youtube.com/watch?v=nk3OTeayYB0

Korven går endast att köpa på fredagar och lördagar mellan 22:00-03:30
Senast redigerad av NewDeer 2011-06-21 kl. 03:26. Anledning: sammanfattning på TS' begäran
2011-06-03, 14:46
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Synd att man bor så långt ifrån stockholm, fast man får väl prova på om man åker dit någondag. Verkar som en riktigt intressant korv i alla fall.
2011-06-03, 14:54
Medlem
chrilLs avatar
Kul film, kul idé! Men Kör gärna med lite styckesindelning i texten så folk pallar läsa. Samt lägg till Tävling! i trådens namn .
2011-06-03, 14:57
Medlem
Zebbe47s avatar
Haha men denna måste man ju prova någon gång!

Såg riktigt god ut! F
2011-06-03, 15:06
Medlem
Jag skulle gärna testa, jag gillar stark mat men kan sjävlklart inte uttala om hur stark den här korven är. Jag tycker att jalapeno kan vara satanistiskt starkt ibland, så det beror på vad man stoppar i sig.
Jag älskar "stark-mat"-tävlingar och försöker så ofta som möjligt äta det starkaste på restaurangen, så det är synd att man inte bor i Stockholm.
2011-06-03, 15:30
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miskatonic
Ungefär vart i Gamla Stan hittar man denna korv?
Fanns även här:
Citat:
Ursprungligen postat av Ylicow
Föresten, han brukar stå utanför Engelen och Medusa vid kornhamntorg i Gamla stan på kvällar då mycket folk går ut. Ons-lör tror jag.

Kollade en annan video på Youtube med samma korv, stämmer det att den kostar 100 kr?
Låter värt att prova!
2011-06-03, 15:34
Medlem
Ylicows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Fanns även här:

Kollade en annan video på Youtube med samma korv, stämmer det att den kostar 100 kr?
Låter värt att prova!

Yes, men man får ju en tshirt på köpet
Han säger även att chilifrukterna han använder är specialbeställda och ganska dyra..
2011-06-03, 15:35
Medlem
StyleWarss avatar
Har sett den där, och undrat om det bara är en vanlig, stark korv med lite habanerosås.

Efter att ha sett filmen och läst ditt roliga inlägg hajar jag att detta ska nog lilla jag passa mig för alltså. Hahahaha! Stackars Arto....

600 000 Scoville bergis! Fy fan....
2011-06-03, 15:39
Medlem
Ylicows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Har sett den där, och undrat om det bara är en vanlig, stark korv med lite habanerosås.

Efter att ha sett filmen och läst ditt roliga inlägg hajar jag att detta ska nog lilla jag passa mig för alltså. Hahahaha! Stackars Arto....

600 000 Scoville bergis! Fy fan....

Han påstår att det är 2 000 000 Scoville men det betvivlar jag faktiskt lite.. Har faktiskt en sås på jobbet med just 600 000 och den känns nog ungefär lika mycket.
2011-06-03, 15:50
Medlem
Haha jag prövade den där såsen till korven i helgen. Det ledde till att jag fick springa bort till kajen och spy i vattnet. Efter att sen ha druckit en cola och en flaska vatten så gick jag in på Medusa och går på muggen efter ett tag så känner jag att det bränner helt överjävligt i skrevet. När det väl var åtgärdat med lite is. Så råkar jag ta mig själv i ögat, så jag ser ingenting. Så en av vakterna leder mig in i köket där jag får spola rent ögat. Dagen efter så brände det fortfarande på handen.

Vakten sa för övrigt att dom hade fått skicka nån till sjukan helgen innan pga korven, helt sjukt.
Senast redigerad av Billy-b 2011-06-03 kl. 16:00.
2011-06-03, 16:38
Avslutad
Antar att det spelar roll hur mkt chili han har i och inte bara att räkna scoville.
Om ni fick jämföra med att tugga i sig en halv habanero på en gång, vad säger ni?
För övrigt fick jag smaka på ring of fire två gånger samma kväll jag testade det och även fick man gå upp tidigt på morgonen då magen ville få ut allt skit igen.
2011-06-03, 17:56
Medlem
Killen på 1.55 "har du någon vanlig korv som man inte dör av" haha
Såg riktigt starkt ut. Kommer ihåg när jag var kanske 10 år och åt ett chilifrö. Det var helt sjukt starkt och då har jag ändå ätit en del stark mat med chili i efteråt men inget har kommit i närheten. Fyfan alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in