2011-06-03, 02:09
Medlem
Hej!

Nu är det nämligen såhär, kort och koncist.
Jag behöver låna 200.000 - 250.000 kr!

Jag är högskole utbildad ljud/studio-tekniker och tänkte se över mina chanser att ta lån för att komma igång med verksamheten.
Och JA, jag är 18 år och är högskoleutbildad. Hur det gick till är en annan historia.

Hursomhelst så är jag heltidsanställd (tillsvidare) på Arlanda i en butik.
För tillfället har jag månadslön på 14.000 kr + ob-tillägg.

Lönen kommer ju stiga automatiskt med ett par tusenlappar varje år tills jag blir 20 (kollektivavtal), sedan går det väl över till löneförhandlingar varje år antar jag.

Jag har dock ingen registrerad taxerad inkomst de föregående åren, och inga betalningsanmärkningar.
De enda kreditupplysningar jag har är från Comviq, Telenor och 2 olika sms-lån företag.
Varav ett fick jag ett lån på 1.000 som jag betalade tillbaka. Ingenting annat.

Hur löses detta på bästa sätt? Går det ens?

Kan ju fixa intyg från arbetsgivaren på anställningen och visa en lönespec..

Kanske starta företag och låna genom det vore bättre?
Fast jag vill dock inte känna pressen att jag MÅSTE tjäna pengar på verksamheten.

Snälla hjälp mig!

Tack på förhand.
Citera
2011-06-03, 05:03
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mellony
Hej!

1. Nu är det nämligen såhär, kort och koncist.

2. Jag är högskole utbildad ljud/studio-tekniker och tänkte se över mina chanser att ta lån för att komma igång med verksamheten.
Och JA, jag är 18 år och är högskoleutbildad. Hur det gick till är en annan historia.

3. Hursomhelst så är jag heltidsanställd (tillsvidare) på Arlanda i en butik.

4. Lönen kommer ju stiga automatiskt med ett par tusenlappar varje år tills jag blir 20 (kollektivavtal), sedan går det väl över till löneförhandlingar varje år antar jag.
1. Vad ska du låna till? Nöje? Lägenhet? Bil?
2. Berätta gärna historien om hur du fick din utbildning + gärna en länk (sugen på samma).
3. Kass lön måste jag säga..