2011-06-02, 21:01
Medlem
Dixetias avatar
För några veckor sedan så försvann ALL musik efter bokstaven L(mappar, filer - rubbet) som var bokstaverade efter bokstaven L i min "Min musik"-mapp på min ena externa hårddisk på datorn.
Grejen är bara att den är inte borta utan jag kan fortfarande komma åt den om jag skriver sökvägen till en specifik mapp jag vet existerar, och jag har försök trycka i "visa dolda mappar", och gjort hundra andra olika sätt för att få dom här mapparna och filerna att visa sig igen, men inget funkar.
Vad sjutton ska jag göra? Och framförallt - vad fan har hänt?

(Jag kör XP, SP3)
Har kört lite virus/trojankollar med Nod32 men hittade inget för några veckor sedan.
Citera
2011-06-02, 21:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om jag förstår dig rätt här så har du tappat filsystemet L: och detta är då från en extern HDD. Är detta rätt uppfattat?

Har du provat med någon recoveryprogram, te.x detta program? -> http://www.piriform.com/recuva
Citera
2011-06-02, 22:44
Medlem
Dixetias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om jag förstår dig rätt här så har du tappat filsystemet L: och detta är då från en extern HDD. Är detta rätt uppfattat?

Har du provat med någon recoveryprogram, te.x detta program? -> http://www.piriform.com/recuva

Fel.
Det är allt efter bokstaven L i själva mappen som inte syns längre.
Jag behöver inget recoveryprogram.
Allt finns. Det syns inte längre bara.
Citera
2011-06-03, 12:36
Medlem
Det låter som att "filtabellen", eller vad det nu heter på svenska har gått sönder. Sök på "fix corrupt file table" på Google så hittar du en lösning, börja med att göra en diskkontroll dock! Högerklicka på disken i Den här datorn, välj egenskaper, fliken verktyg och sedan "Kontrollera nu" under "Felkontroll".
Citera
2011-06-03, 13:19
Medlem
Dixetias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamyouare
Det låter som att "filtabellen", eller vad det nu heter på svenska har gått sönder. Sök på "fix corrupt file table" på Google så hittar du en lösning, börja med att göra en diskkontroll dock! Högerklicka på disken i Den här datorn, välj egenskaper, fliken verktyg och sedan "Kontrollera nu" under "Felkontroll".

Woop!
Tack så jävla mycket!
Gjorde susen.
Dock så laggade hela skiten fast när den kontrollerade hårddisken i början när jag startade
om på 8%, men när jag startade om och sket i det för stunden för jag hade pengar att
föra över på internetbanken som var akut så kollade jag ändå om musiken var tillbaka
och det var den fanimej! Tack återigen! You saved my fugging life.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in