2011-06-02, 21:00
  #1
Medlem
I den här tråden diskuterar vi både stort och smått vad gäller medlemmarna i den s.k. Gubbtolvan, som utgör den innersta kretsen kring Hans Majestät Konung Carl XVI Gustaf, d.v.s. kungen. Vi försöker hålla en hög nivå på inläggen i tråden och lämna gärna källhänvisningar. All info om Gubbtolvans medlemmar kan vara av värde för de som gräver. F.n. består gubbtolvan av följande tolv personer:

1. Johan Åkerhielm

2. Carl Adam "Noppe" Lewenhaupt

3. Fredrik Ramberg

4. Erik Lallerstedt

5. Anders "Aje" Philipsson

6. Laurent Leksell

7. Fredrik Gottlieb

8. Christer Tegnér

9. Patrik Brummer

10. Stefan Persson

11. Anders Lettström

12. Mats Arnhög
Citera
2011-06-02, 23:00
  #2
Medlem
milamilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
I den här tråden diskuterar vi både stort och smått vad gäller medlemmarna i den s.k. Gubbtolvan, som utgör den innersta kretsen kring Hans Majestät Konung Carl XVI Gustaf, d.v.s. kungen. Vi försöker hålla en hög nivå på inläggen i tråden och lämna gärna källhänvisningar. All info om Gubbtolvans medlemmar kan vara av värde för de som gräver. F.n. består gubbtolvan av följande tolv personer:

1. Johan Åkerhielm

2. Carl Adam "Noppe" Lewenhaupt

3. Fredrik Ramberg

4. Erik Lallerstedt

5. Anders "Aje" Philipsson

6. Laurent Leksell

7. Fredrik Gottlieb

8. Christer Tegnér

9. Patrik Brummer

10. Stefan Persson

11. Anders Lettström

12. Mats Arnhög


Får inte den här killen vara med
http://www.expressen.se/nyheter/1.1142732/kungens-van-utnyttjad-i-mutskandal

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10434797.ab

http://www.va.se/magasinet/2004/11/artiklar_i_pdfformat/0411sorensen.pdf

http://www.expressen.se/nyheter/1.79929/kungens-van-tjanar-pa-skandalresan

http://www.expressen.se/nyheter/1.80673/kungens-van-bluffade
Citera
2011-06-02, 23:42
  #3
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Det man möjligen kan fundera över är varför 12 herrar, varav många har mycket stora förmögenheter, väljer att att starta ett aktiebolag som omsätter några hundra tusen per år.

Det är ju felräkningspengar för flera av delägarna som väl lika gärna kunde ta sådana småpengar ur egen ficka (flera av dem sponsrar saker som kostar betydligt mer).

Därför kan man fråga sig om det är fråga om ett hobbybolag (en kul grej, så att säga) eller om bolaget har något "högre syfte".
Citera
2011-06-03, 11:18
  #4
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av milamila
Får inte den här killen vara med
http://www.expressen.se/nyheter/1.1142732/kungens-van-utnyttjad-i-mutskandal

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10434797.ab

http://www.va.se/magasinet/2004/11/artiklar_i_pdfformat/0411sorensen.pdf

http://www.expressen.se/nyheter/1.79929/kungens-van-tjanar-pa-skandalresan

http://www.expressen.se/nyheter/1.80673/kungens-van-bluffade

Varför får inte EF Hult som betalade Victorias bröllopsresa vara med?
Citera
2011-06-03, 12:03
  #5
Medlem
kristibruds avatar
Finns redan en tråd:

https://www.flashback.org/t294161p9
Citera
2011-06-03, 20:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Finns redan en tråd:

https://www.flashback.org/t294161p9

Du har fel. Den tråden handlar om "Noppes". Gubbtolvan är något helt annat och mycket mer omfattande.
Citera
2011-06-03, 20:26
  #7
Medlem
kristibruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Du har fel. Den tråden handlar om "Noppes". Gubbtolvan är något helt annat och mycket mer omfattande.
Du har ju själv skrivit om gubbtolvan i den tråden. Lite rörigt och svåröverskådligt med två trådar om samma ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in